Spennende tid

***Lykkelig***

Elsker forumet
Juli13-jentene
Her for noen uker siden datt eg plutselig over en ledig stilling, 100 % fast ..
Tenkte eg kunne nå bare slenge inn en søknad, bare for å se om eg har en sjangs eller ikke ;)

I dag fikk eg brev da, innkalling til intervju neste uke :)

Tankene svirrer jo litt .. Eg er heldig å har 100 % fast der hvor eg jobber nå. Men vet at eg ikke vil være der "for alltid", og eg føler at eg etterhvert trenger mer utfordringer ...
Å så tjener eg mye mer i den stillingen eg har nå, i forhold til den andre jobben. Å tenker jo litt på permisjonstiden, at det kanskjehadde vert greit å forholde meg til den jobben eg allerede har, siden eg har mer lønn der ..
men den andre jobben har mer utforfdringer, og eg har vert det selv i praksis også, og vet at eg hadde trivdes.
Det var to stillinger på a 100%, og totalt var det 5 søkere. Noe som vil si at eg har jo en liten sjangse for å få jobben, viss eg gjør et godt intervju da :P
Å så er eg usikker på om eg skal si at eg er gravid ...

Ja, i grunn så er eg veldig usikker, men kjenner at det kribler litt i magen med tanke på at eg faktisk får komme på intervju :)

Hva hadde dere gjort, tror dere :) ?

Oi! :)
Jeg sa fra meg drømmejobben forrige graviditet, pga graviditeten og at jeg var 100% sykemeldt (og kom til å være det ei stund)
Det var riktig avgjørelse for MEG. Da jeg ikke ville de skulle ansette en så betydningsfull stilling med en person som ikke var tilstede.

Personlig ville jeg også tenkt på lønn under permisjon, da jeg er et fryktelig økonomisk menneske. Er dette en jobb du har mulighet til å kunne få etter permisjon? Søker de nye ansettelser jevnlig?

Men, om du er frisk og rask,motivert, tenkt over det økonomiske, og giret, sier jeg GO FOR IT!
Hvor langt er du på vei? Om du er 6 uker, ville jeg ikke sagt det, om du er 11 hadde jeg sagt det! :)

Eg er 8 uker, så sånn sett så trenger eg vell ikke si noe.. Men eg er et sånn et samvittighetsmenneske, så eg hadde nok ringt opp igjen dagen etter intervjuet om eg ikke hadde sagt noe.
Vet jo at de ikke kan begrunne en evt avslag på jobb grunnet graviditet.
Men tenker jo og at eg har tre mnd oppsigelsetid her eg er, og da er eg jo ca rundt 5 mnd. Det vil si at om eg hadde fått jobben så hadde eg bare kunnet være i den nye jobben i ca 3 mnd, og det er jo visst eg er i god form. Eg hadde bekkeløsning forrige svangerskap, og faren for å få det denne gangen er jo stor..

Vanselig situasjon .. Kanskje bare møte opp på intervju, fortelle om graviditeten, og bare se hvordan det går. Skulle det gå rette veien, så får eg tenke på ulike konsekvenser da ;)

Du kan jo gå på intervjuet, og se hvordan det går?
Det er jo uansett en erfaring å gå på intervju da! :-)
Også kan du jo ta stilling til ting om du evt. skulle få jobben?
Masse lykke til! :-)

Jeg vill nok også gått på intervjuet og blitt en erfaring rikere, ville også fortalt og graviditeten.
Det er jo litt for og men oppi dette da som du skriver så får du ikke begynne i den nye jobben før du nesten må
gå i permisjon, det er jo dette med og gi sjefene evt medarbeiderne et første inntrykk og det kan jo bli vanskelig
om det bare blir noen uker i jobb så må du sykemeldes pga feks bekkenløsning.
Nå har jeg en jobb og lønn jeg trives kjempe godt med så det er noe jeg tenker på også :)

Uansett finner du nok utav hva som blir best for deg, familien og din jobb fremtid!

Lykke til :)

Back
Topp