Spennende hverdag :)

1+1

....
I dag er jeg 37 uker på vei (HURRA!) og tulla vår er helt ferdig :-) Herlig følelse! Noen som vet hva det er som ikke er ferdig i uke 36? Hvorfor dette skillet?

Syns det er så spennende å tenke på at nå kan det skje noe hvert øyeblikk. Men tror denne bølla holder seg i magen til slutten av april (har termin 21.) I mellomtida nyter jeg hverdagen i permisjon. I kveld skal jeg i syforening med en gjeng flotte damer. Har just lært meg å strikke og har startet et temmelig ambasiøst prosjekt - men er godt i gang med første ben, så ser lovende ut ;-) Dessuten er den i str. 2 år, så har god tid. Hihi. Her er den:

Hva skal dere i dag da? :-)

Oi, så fin den var ! :-)

Jeg skal vente på mannen, så skal han lage middag, så skal jeg spise middagen. 
Så skal jeg plante meg på sofaen å glo på tv resten av kvelden.

Kryssemynte skrev:
Oi, så fin den var ! :-)

Jeg skal vente på mannen, så skal han lage middag, så skal jeg spise middagen. 
Så skal jeg plante meg på sofaen å glo på tv resten av kvelden.

Hehe. Det hørtes deilig ut :-) Fint med en snill mann og godt med avslapping denne siste tiden nå :)

Vi skal på fødselforberedende kveld. Var ikke plass på kurset så jordmor satte opp en kveld for de som ikke hadde fått plass. Greit å få med seg noe. Er jo bare en uke igjen til termin. 

Den der er så tøff! mamma skal lage sånn til lillegutt også, jeg vil ha den i brun og hvit :)
Du har termin 1 dag før meg! kos deg den siste tiden, håper du får til å lage dressen!:)

Varpen skrev:
Vi skal på fødselforberedende kveld. Var ikke plass på kurset så jordmor satte opp en kveld for de som ikke hadde fått plass. Greit å få med seg noe. Er jo bare en uke igjen til termin. 

Så godt dere også fikk det da :-) Vi var på det for en del uker siden, veldig lærerikt synes jeg (og litt skummelt) :P Men godt å være litt mer bevisst på hva som kommer, selv om man aldri vet :) Var det greit syns du?

maggie91 skrev:
Den der er så tøff! mamma skal lage sånn til lillegutt også, jeg vil ha den i brun og hvit :)
Du har termin 1 dag før meg! kos deg den siste tiden, håper du får til å lage dressen!:)

Du har god smak du ;-) Hihi. Blir sikkert knallfin i brun og hvit - kjenner jeg er litt lei av rød allerede og jeg holder på med første beinet :P Blir nok fin når den er ferdig :) Oi - 1 dag! Blir spennans å se hvem som kommer først da ;) Kos deg masse du også :)

Det er lungene som blir ferdig utviklet i uke 36 :)

Lykke'i'magen skrev:

Varpen skrev:

Så godt dere også fikk det da :-) Vi var på det for en del uker siden, veldig lærerikt synes jeg (og litt skummelt) :P Men godt å være litt mer bevisst på hva som kommer, selv om man aldri vet :) Var det greit syns du?

Syns det var helt greit. Jordmora brukte bare litt lang tid på å fortelle noe som kunne vært gjort på halve tida. Gjentok seg og gjentok seg, men skal vel være helt sikker på at vi får det med oss. 

Ja, enig i at det ble litt langtrukkent. 3 timer i et lite rom der sola steiker inn gjennom vinduet, sammen med 18 andre! Pluss se masse fødsler :P Hehe. Så ikke dere video? Uansett greit å ha fått med seg :)

Jo vi så video. Var vel tre fødsler. Vi var bare 8 stk da så ikke så mange, men varmt nok uansett ja. Ja greit å fått det med seg. Også fikk jeg time hos jordmora til uka, og det var veldig greit. Legen min har stengt og da er jeg jo i uke 40. Skulle dra til en vikarlege da som jeg aldri har møtt er greit å slippe. Bedre med jordmor da syns jeg. De sjekker litt bedre også. Legen tar såvidt på magen når ho skal kjenne og måle. 

Det var jo greit da :-) Syns også jordmor tar seg bedre tid og er veldig opptatt av å høre hvordan jeg har det. Hun virker oppriktig interessert i at vi skal ha det bra :) I motsetning til legen hvor jeg føler "dette er en jobb og du er kun en pasient" :) Der går det unna! Pang - så er timen over :P Tenk, du er i uke 40 nå til uka? Spennans!! Er du klar for å bli mamma? ;-)

Lykke'i'magen skrev:

maggie91 skrev:

Du har god smak du ;-) Hihi. Blir sikkert knallfin i brun og hvit - kjenner jeg er litt lei av rød allerede og jeg holder på med første beinet :P Blir nok fin når den er ferdig :) Oi - 1 dag! Blir spennans å se hvem som kommer først da ;) Kos deg masse du også :)

hehe ikke sant:) jeg tror at jeg blir den aller siste her inne, føles som om at det er eeeevigheter igjen..!! :P

Like greit å forberede seg på at han kommer om evigheter til og bli positivt overraska :) Tror selv mini her kommer på overtid, ho har det nok aaaltfor godt inni der ;-)

åå den heldressen har jeg siklet på, og hatt SÅ lyst til å begynne på. Men har enda litt for mange andre prosjekter liggende som må bli ferdig først. Vil gjerne se bilde når du blir ferdig :)

Her er det ett par gardinprosjekter jeg håper på å ha energi til å fullføre i dag. Har vært i elendig form de siste to dagene så har ikke fått gjort noe.

Så morsomt hvor mange som kjenner til akkurat den dressen ;-) Poppis! Får se hvor lang tid jeg bruker og om jeg i det hele tatt blir ferdig :P DA kan jeg legge ut bilde - er som sagt mitt aller første strikkeprosjekt :) Syr du gardiner selv? Flink!

Ja, merker stor forskjell. Legen min er helt ny også, så tror ikke ho har vært borti så mange svangerskap før. Var hos ei jordmor som jobber på fødestua sist for ho andre var sjuk. Det var egentlig veldig allright. Fikk masse god informasjon og kunne spørre mye om hvordan det var på sjukehuset (får ikke omvisning der). Så det var topp. Ho klemte noe enormt på magen. Legen er såvidt borti. 

Klar og klar for å bli mamma? Vet vel ikke akkurat hva jeg går til, men er sånn som tar ting litt som det kommer. Gleder meg veldig, men også veldig spent. Når det gjelder praktiske ting er vi ikke akkurat klare, men begynner å få orden på en del. Iallefall fått vaska klea og sengetøyet til den lille. Vogna er på plass, og mamma skal sette i stand kurven så det regner jeg med er klart når vi kommer hjem fra føden. Barnerommet er ikke klart, men sover nok litt hos oss i starten så kan bruke tida etter fødsel på det. Ellers blir det nok å bruke påska på å få gjort mye av det. Regner ikke med det blir noe fødsel før etterpå. Er du klar da?

Hehe. Jeg er heelt motsatt av deg og trenger å forberede meg på det meste ;-) Selv om det er ganske umulig i denne situasjonen. Men, forberedelsesmenneske som jeg er kan iallefall ha ting på stell. Så barnerom, vasking, innkjøp osv, har vi hatt klart i noen små uker. Slapper mye bedre av da, når jeg har full kontroll ;-) Men kunne godt ha fått litt av den "ta ting på sparket" fra deg - det er jo faktisk ikke nødvendig med dønn ferdig barnerom når ho skal sove på vårt soverom i flere måneder OG vaskemaskinen står der jo fortsatt etter fødsel ;)

Back
Topp