Spennende dag!

snopeguri

Elsker forumet
Kl 19 i kveld skal vi til gynekologen og sannsynligvis sende IVF søknaden. Venter på min manns prøve nr. 2, og håper svaret har kommet!

Kjenner jeg er nervøs allerede...hvordan blir det da når jeg skal ha egguthenting og testing?? [&:]

Har en vannvittig angst for at vi ikke skl få det til... Har ikke så mange å snakke med heller, så det er godt å lufte tankene for dere..
Går forresten og venter på mensen, er kommet over 50 dager nå!! Det har aldri hendt før.. Det er vel slik at behandlingen begynner på 1 mensdag?

håper den blir sendt i dag då=)

man pleier å starte medisinereingen på dag 20\21 desverre..... men du kan jo be om primolute,den skal gi mens[:D]

lykke til i dag

Behandlingen begynner aldrig på første mensdag. Nå er jeg litt usikker på hvilken metode du snakker om, dersom kort protokoll så begynner man ofte på dag 3 tror jeg det er, dersom lang protokoll så beynner man på dag 20 eller 21, litt ulikt fra klinikk til klinikk. Da er det først nedregulering 14-21 dager eller noe slikt før man begynner på sprøytene for å stimulere eggproduksjonen. Da har man teoretisk blitt behandlet i 2 sykluser. Men de 2 syklusene teller som 2 + en mellom syklus, da mener jeg du gjør ferdig den syklusen du er i, får mensen, de dagene med blødning frem til sprøyte start kan man kalle en liten mellom syklus ettersom sprøytedag 1 regnes som syklusdag 1 sånn helt teoretisk.

HVor lang tid pleier det å ta fra søknad er sendt til de kan ta imot oss og starte behandling? Det varierer vel fra sted til sted (skal i Bergen), men sånn ca?  Kjedelig hvis jeg i tillegg må vente på å komme på rett dag i syklusen..

Og noen spørsmål til: hvordan skrives søknaden? Skal vi svare på masse spørsmål som gyn stiller? skal vi fylle ut et ark? Må vi ha med oss vigselsattest for å bevise at vi er gift? Er det noe viktig vi må huske å ta med? Er helt ny i dette gamet, takker for hjelp[:)]

ORIGINAL: snopeguri

HVor lang tid pleier det å ta fra søknad er sendt til de kan ta imot oss og starte behandling? Det varierer vel fra sted til sted (skal i Bergen), men sånn ca?  Kjedelig hvis jeg i tillegg må vente på å komme på rett dag i syklusen..

Og noen spørsmål til: hvordan skrives søknaden? Skal vi svare på masse spørsmål som gyn stiller? skal vi fylle ut et ark? Må vi ha med oss vigselsattest for å bevise at vi er gift? Er det noe viktig vi må huske å ta med? Er helt ny i dette gamet, takker for hjelp[:)]

dette vet jeg ikke, da vi tok det privat siden gynekologen min var så sinnsykt treig[:@] 
da eg ringte til klinikken tok det 20 dager før eg fikk forsamtale,og dagen etter samtalen startet eg på medisiner siden eg var da på riktid dag i syklussen min. så eg var vannvittig heldig[:D]

men i d offentlige tar det desverre litt tid.....men det er verdt ventingen.

Gynekologen min sende søknad til haukeland for meg i begynnelsen av januar,og eg har ennå ikke hørt noe i fra de[&:] men det bryr jo meg ikke no så lenge eg e igang med det private

håper du slipper å vente så lenge

glemte dette: det er gynekolog som skriver søknaden, han legger vel med blodprøve svar og andre undersøkelser du har tatt og svar på sædprøven til mannen din. kor gammel du er,hvor lenge dere har vært i sammen gift osv..... TROR EG[:D]

Back
Topp