Spekeskinke

Marihøna1986

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Jeg har så lyst på spekeskinke!!
Er det greit å spise hvis den er fryst først? Eller er det kun varmebehandling som gjelder..?

Sent from my iPhone using BV Forum

Mener det er bare varmebehandling som er godt nok. Men spekeskinke er jo kjempegodt om du steker det ;)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Kun varmebehandlet som er greit, ja :) Legg den på bakepapir i ovnen på 200 grader i 5 min! Kjempegodt!!

Har vi lov da? Vil det si at spekemat, pepperoni osv er ok på pizza?! :D ååh håper!

På pizza er det ok :) Så her blir det nok spekeskinkepizza fremfor kjøttdeig fremover :)

Håpet det var greit etter frys også :-p
Men stekt er tross alt bedre enn ingen spekeskinke :-)

Uff:( har så lyst på det! Leste at så lenge man fryser den i minst 2 døgn i over 18-, så er det trygt. Men jeg føler meg ikke helt trygg enda!

Hvis du er usikker er det vel best å la være? :)

Eller så gjør man som meg.. Spiser det uansett :P Gjorde det med forrige også. MEN, spiser det ikke like ofte når jeg er gravid. Og kun hjemme hvor jeg vet når det er åpnet og at det kommer rett fra kjøleskapet :)
Spurte også Hs om dette den gang, og hun sa at det var ok innimellom når man vet det er ferskt og rett fra kjøleskap. Men ikke greit på koldtbord hvor man ikke vet hvor lenge det har ligget fremme..

Hmm jeg spiser kun det jeg vet helt sikkert hva som er trygt. Hvorfor risikere noe tenker jeg da :) Men alle må få bestemme selv hva de mener er riktig :)

Hmm. Jeg tørr heller ikke å ta sjansen! Uff, har så forferdelig lyst på ølpølse!! Er ikke så veldig mye enklere å holde seg unna når kjæresten spiser det heller da:p

Nei det er det også! Blir jo fristet av alt mulig :) Brukte å misunne kaffeen hans der jeg satt med min koffeinfrie, men nå har jeg ikke lyst på hverken med eller uten koffein

Nei det er det også! Blir jo fristet av alt mulig :) Brukte å misunne kaffeen hans der jeg satt med min koffeinfrie, men nå har jeg ikke lyst på hverken med eller uten koffein
Hehe, ikke sant! Jeg snuste før, og sluttet med en gang jeg fikk positiv test, da har jeg avsluttet med noen bokser med nikotin- og tjærefri snus(ikke skadelig!). Men det har pokker meg vært vanskelig med kjærsten som fortsatt snuser det jeg snuste før!:p Men nå er det ikke noe problem lenger her heller:D

Jeg lurer nesten litt på hvilke kostholdsråd kvinner i middelhavslandene får hvor de har vin til alt av mat, det er som regel er et måltid med ost og skinke om dagen. Mozarella og parmaskinke etc.

Jeg tror jammen jeg skal spørre min kusine i Italia om det. Hun fikk barn i fjor. :)

Interessant:D

Ja igrunn. Nå har jeg gifta meg inn i en stor Italiensk familie og de har et helt annet kosthold enn her.
Slekta på landsbygda sverger til hjemmelaget alt og de er selvforsynte med alt.
(det er så deilig å se hvordan de hjelper hverandre)

Familien i storbyen er mer av typen som bestiller takeaway eller går ut å spiser.
Frokost består utelukkende av søtsater som myke kaker, cornetto med Nutella.
Lunsjen består av varm pasta og salat eller ost og skinke (speket). Eller en Tramezzini (sandwitch) Vin er nesten obligatorisk
Så er det snacks rundt middagstider og til middag (etter 8) så er det gjerne kjøtt, pasta, salat i den rekkefølgen.

Ironisk nok på en måned i Italia i fjor har jeg aldri vært så mett, men likevel gikk jeg ned litt over 4 kg rett og slett fordi jeg spiste sunn mat. Jeg stod riktignok over mesteparten av de søte kakene.

Så om en er gravid i et middelhavsland hva gjør man da når dietten som er dagligdags enten er usunn i form av for mye sukker eller kan inneholde bakterier som ikke er bra for fostret.

Men jeg tør ikke spørre enda for da vet brått hele slekta at vi venter smått og det er litt tidlig.
Svigermor kommer hit i mai og da har vi tenkt å fortelle henne det :)

Ja igrunn. Nå har jeg gifta meg inn i en stor Italiensk familie og de har et helt annet kosthold enn her.
Slekta på landsbygda sverger til hjemmelaget alt og de er selvforsynte med alt.
(det er så deilig å se hvordan de hjelper hverandre)

Familien i storbyen er mer av typen som bestiller takeaway eller går ut å spiser.
Frokost består utelukkende av søtsater som myke kaker, cornetto med Nutella.
Lunsjen består av varm pasta og salat eller ost og skinke (speket). Eller en Tramezzini (sandwitch) Vin er nesten obligatorisk
Så er det snacks rundt middagstider og til middag (etter 8) så er det gjerne kjøtt, pasta, salat i den rekkefølgen.

Ironisk nok på en måned i Italia i fjor har jeg aldri vært så mett, men likevel gikk jeg ned litt over 4 kg rett og slett fordi jeg spiste sunn mat. Jeg stod riktignok over mesteparten av de søte kakene.

Så om en er gravid i et middelhavsland hva gjør man da når dietten som er dagligdags enten er usunn i form av for mye sukker eller kan inneholde bakterier som ikke er bra for fostret.

Men jeg tør ikke spørre enda for da vet brått hele slekta at vi venter smått og det er litt tidlig.
Svigermor kommer hit i mai og da har vi tenkt å fortelle henne det :)
Aah, spennende! Hørtes ut som utrolig deilig mat:) Men ja, kan forstå det med undringen over hvordan kostholdet dems er når de er gravide, for det kan jo ikke være bra!
Landsbygda hørtes utrolig koslig ut forresten :D

Back
Topp