Spekeskinke?

Vimsegurien

Andre møte med forumet
Er jo 3. gangen nå så jeg burde jo ha husket hva man kan spise å ikke! Men idag har jeg vært kvalm og tenkte at spekeskinke var en god ide, så jeg fikk spist litt.. Har kun spist brødskiver med det idag og nå kom jeg på at det skal man jo ikke spise.. Er det like farlig tidlig i svangerskapet?
 
Det går nok veldig bra, men vi bør vel kanskje ikke spise så mye av det. :)
 
Det var vel en eller to episoder for mange mange år siden, der fosteret døde pga det der. Så det er veldig liten sjanse for at det skal være farlig. Men det kan jo være greit å tenke på om pakken har ligget veldig lenge eller ikke. Det sies vel at om man skal spise sånt, så bør det være så ferskt som mulig. Men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg emoticon
 
Lurte litt på det samme. Husker jeg holdt meg helt borte fra det forrige gang, men i går var vi på middag hos noen venner og da var det spekeskinke og melon til forrett. Jeg tenkte meg ikke om og spiste både den og kjøtt som ikke var helt gjennomstekt. I tillegg hadde alle skjønt det om jeg hadde latt være å gjøre det, så jeg tok en råsjangs... Men skal ikke gjøre det flere ganger. Helt vondt inni meg for at noe skal gå galt, selv om det er veldig liten sjangse for det.
 
Tror nok det går så fint. Både med deg UnniUgle og Vimsegurien :)

Jeg tenker sånn at alt spises med måte.

Så lenge ikke kjøttet er dårlig, så trenger det ikke stekes/kokes ihjel heller.
Er vel heller kjøttdeigen som bør passes på å stekes skikkelig.

 
Back
Topp