Spekeskinke på pizza?

Nexie

Betatt av forumet
Er det fyfy? Eller er der lov siden det blir stekt? :)
Har så lyyst på at jeg går på veggen snart ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det er lov, så lenge kjøttet har hatt en kjerne tempratur på over 70 (om jeg ikke husker helt feil) er det lov, jeg har frest spekeskinke i panna fordi jeg har hatt så lyst på :)

Det er vell lov så lenge det enten har vært frossent eller stekt?:) (enten varme eller kuldebehandlet, for det dreper bakteriene)

Helt lov:-)

Ang kuldebehandling er det litt delte meninger: det dreper toxoplasmose men ikke listeria...men mange mener listeria ikke kan leve i spekekjøtt uansett!

Helt lov:)

Ang kuldebehandling er det litt delte meninger: det dreper toxoplasmose men ikke listeria...men mange mener listeria ikke kan leve i spekekjøtt uansett!

Signerer guttemamma m/spire, selv spiser jeg bare varmebehandlet spekemat :)

Pæreskinke da?? Er det lov. Har ei hel oppskåren skinke på frysen. Er det fy fy og kastemat eller kan jeg spise det ??

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Pæreskinke da?? Er det lov. Har ei hel oppskåren skinke på frysen. Er det fy fy og kastemat eller kan jeg spise det ??

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Gjelder samme regler som for annen spekemat, så er det vel en vurderingsak om man synes det er nok at den er frosset, eller om man vil varmebehandle den, ettersom det er en del uenighet rundt dette.

Back
Topp