Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Synes det er oppsiktsvekkende at fagpersoner sier imot folkehelseinstituttet. Det handler jo ikke om å være hysterisk. Hvis det er feks listeria i spekepølsa spiller det ingen rolle om du har spist en bit eller stappa i deg hele pølsa. Hadde holdt meg unna!Begge delene står på nei-listen for gravide. Men jeg var hos jordmor for noen dager siden, og hun sa til meg at hvis jeg ville ha spekepølse så trengte jeg ikke være hysterisk, og sa jeg kunne spise det. Så litt usikker på det, hun er jo litt old-school...
Ja er jo enig i det, litt merkelig at hun uttalte seg slikSynes det er oppsiktsvekkende at fagpersoner sier imot folkehelseinstituttet. Det handler jo ikke om å være hysterisk. Hvis det er feks listeria i spekepølsa spiller det ingen rolle om du har spist en bit eller stappa i deg hele pølsa. Hadde holdt meg unna!
Har du noe tall på hvor mange som ble født med skader eller var dødfødt i den perioden du referer til? Skjønner ikke greia med "det går sikkert bra" og "alt med måte" når bare en liten bit kan skade eller ta livet av ungen. Sjansen for å bli smittet er riktignok ikke stor, men gud bedre for noen konsekvenser hvis man blir det!Jeg spiser røykalaks, og nyter hver bit! [emoji4] spekemat har jeg holdt meg unna, men tenker det hadde sikkert gått bra om jeg spiste litt av det også. Tenk på all spekematen de spiste før vi fikk kjøleskap og frysere!
Har du noe tall på hvor mange som ble født med skader eller var dødfødt i den perioden du referer til? Skjønner ikke greia med "det går sikkert bra" og "alt med måte" når bare en liten bit kan skade eller ta livet av ungen. Sjansen for å bli smittet er riktignok ikke stor, men gud bedre for noen konsekvenser hvis man blir det!
Har du noe tall på hvor mange som ble født med skader eller var dødfødt i den perioden du referer til? Skjønner ikke greia med "det går sikkert bra" og "alt med måte" når bare en liten bit kan skade eller ta livet av ungen. Sjansen for å bli smittet er riktignok ikke stor, men gud bedre for noen konsekvenser hvis man blir det!
Spis så mye spekemat du orker, du [emoji23]Nei, har ikke tall på det. Har du?
Alle er vi forskjellige, så fordi om jeg spiser litt spekemat eller røykalaks så trenger ikke du å gjøre det. Å det er du sikkert glad for!
Nei, har ikke tall på det. Har du?
Alle er vi forskjellige, så fordi om jeg spiser litt spekemat eller røykalaks så trenger ikke du å gjøre det. Å det er du sikkert glad for!
Har ingen planer om å lete etter noen tall, jeg. Men det blir som å si at "på 80-tallet hadde vi ikke barneseter og jeg lever, jeg" Men hadde bilen krasja, hadde jeg svært stein dau. Det samme gjelder smitte. Det går bra om man ikke blir smitta. Men for all del, spis hva du vil. Orker ikke å diskutere dette mer med degÅ med det samme du leter etter det tallet kan du finne tall på hvor mange det gikk bra for også?! [emoji4]