Spekemat

Beibii

Glad i forumet
Januarlykke 2020
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hei damer!
Jeg har akkurat testa positivt og er spent på kommende tid! Jeg har i utgangspunktet ikm på 17 mai. Jeg er invitert på spekemat på 17 og kunne selvfølgelig tenkt meg å spise godt sammen med de andre. Selv med to barn fra før oppstår dette spørsmålet; noen som vet om man kan spise spekemat når svangerskapet er så ferskt? I utgangspunktet deler jeg vel ingenting med embryo enda..?

Jeg spiste spekemat på torsdag, hadde ikm i går :happy: de sier vel at så fort man vet man er gravid så bør man la vær. :rolleyes: men du har rett, at vi deler ikke blod osv med frøet ennå :happy:

Dumt spm, men når begynner man å dele blod osv? Har såååå lyst på spekemat, men holderen unna

Det er når plummesekken krymper og morkaka tar over oppgaven med å holde orden på næringen. Rundt uke 8..?

Men.. etter å ha lest litt om spekemat og graviditet så styrer jeg unna. I verste fall blir en smittet av parasitt og kroppen begynner å jobbe med å støte ut alt ukjent, bla embryo. Orker ikke å ta sjansen, for hvis det går galt vil jeg alltid tenke at det mest sannsynlig var pga spekemat en jeg absolutt måtte ha.

Det er når plummesekken krymper og morkaka tar over oppgaven med å holde orden på næringen. Rundt uke 8..?

Men.. etter å ha lest litt om spekemat og graviditet så styrer jeg unna. I verste fall blir en smittet av parasitt og kroppen begynner å jobbe med å støte ut alt ukjent, bla embryo. Orker ikke å ta sjansen, for hvis det går galt vil jeg alltid tenke at det mest sannsynlig var pga spekemat en jeg absolutt måtte ha.

Da tar jeg ikke den sjansen heller!

Back
Topp