Spekemat?

AnAuAn

Forelsket i forumet
Juligull2021
Jeg elsker spekemat, og spesielt fenalår er favoritt i desember, sliter skikkelig med tanken på at en ikke skal spise sånt. Noen som har tanker om det er no no no, eller om litt er greit , bare for å kjenne smaken?

Sannsynligheten for at fosteret skal ta skade er jo liten, men selv er jeg nevrotisk nok til å holde meg unna alt som står på "helst ikke spis"- lista, fordi jeg vet at jeg kommer til å tenke mye på det etterpå.

Jeg er veldig glad i spekemat, men salami syntes jeg det er enda vanskeligere å ikke spise. Men tenker no no no på begge deler. Men må innrømme at det kommer til å bli hardt, særlig i desember

Jeg er veldig glad i spekemat, men salami syntes jeg det er enda vanskeligere å ikke spise. Men tenker no no no på begge deler. Men må innrømme at det kommer til å bli hardt, særlig i desember
Ja jeg skjenner og det. I tillegg føler jeg at jeg har enda mer lyst på fenalår nå enn jeg vanligvis har hvorfor må man få cravings på nei mat

Noen som vet at det stemmer at spekemat er nei i første trimester, men at etterpå er det uproblematisk å spise. Mener å ha hørt det?

Jeg elsker spekemat og syns det er rart å ha en julaften uten spekematbord! :( Men det får bare bli sånn nå, så blir den brødskiva med salami etter fødsel helt nydelig!

Jeg ville heller ha kost meg med skive med salami og ost som er varmet i stekeovn dersom behovet melder seg. Og pizza parma med alt i stekeovn er helt nydelig det også! Parmesan trenger ikke varmes, og kan spises.

Det er sjeldent det er smitte i Norge, men man kan aldri si aldri. Og å bytte ut en skive med salami mot en spontanabort er vel neppe ønskelig... Eller sykt barn :sorry:

Jeg ville heller ha kost meg med skive med salami og ost som er varmet i stekeovn dersom behovet melder seg. Og pizza parma med alt i stekeovn er helt nydelig det også! Parmesan trenger ikke varmes, og kan spises.

Det er sjeldent det er smitte i Norge, men man kan aldri si aldri. Og å bytte ut en skive med salami mot en spontanabort er vel neppe ønskelig... Eller sykt barn :sorry:

Så så lenge det er stekt i steikeovnen går det?

Stekt spekeskinke er faktisk veldig godt, og en lifesaver for min del;) Elsker spekeskinke:Heartbigred

Ah, blir litt savn. I lutealfasene i løpet av prøvingen har jeg sørget for å spise den spekematen jeg vil ha, men av en eller annen grunn fristet det ikke denne prøveperioden, og hva skjer da? Jo, jeg blir gravid :hilarious:

Back
Topp