Spekemat????

2små

Forelsket i forumet
Jeg bare elsker slike spekepølser man får kjøpt i boder, typ hvitløk,rødvin osv. Er sånn tivoli-dager her i bygda vår i helga. Kunne vi spise sånne pølser om vi la de i fryseren først?

De må varmes opp til over 60/70 grader(litt usikker på hva som er rett) for å drepe alle bakterene, så nei, burde ikke spises etter bare frysing. Men fy søren som jeg har lyst på spekemat og de pølsene er ikke like gode etter oppvarming. (Syntes jeg da)
Men har sett at det er noen som tar sjangsen i dikusjoner tidligere. Men det tør jeg ikke.

Nei, de må varmes til over 70 grader før man dreper eventuell listeria.

Er sykt godt med slike pølser da. :p

Jeg mener jeg leste at dem kan dypfryses (ikke bare vanlig fryses) i 3-4 døgn, så skulle det være sikkert. Er dette feil da? :/

De må varmes opp til over 60/70 grader(litt usikker på hva som er rett) for å drepe alle bakterene, så nei, burde ikke spises etter bare frysing. Men fy søren som jeg har lyst på spekemat og de pølsene er ikke like gode etter oppvarming. (Syntes jeg da)
Men har sett at det er noen som tar sjangsen i dikusjoner tidligere. Men det tør jeg ikke.
Nei, de må spises kalde helt alene eller på brødskiva!

Nei, de må varmes til over 70 grader før man dreper eventuell listeria.

Er sykt godt med slike pølser da. :p
Da får jeg stå over i år:( husker jeg kjøpte i fjor, også lå de i skapet til etter jeg hadde født i juli.. Spiste en hel pølse alene på litt over en uke. Er helt sykt godt!

Pasientene på jobb fikk rømmegrøt med spekemat i går.. og så var det igjen noe rester.. og jeg har aldri sikla så mye etter spekemat som da! Hahaha! Stod å tenkte jeg skulle ta noen biter:p ble kjempeskuffa da jeg kom på at jeg IKKE kan spise det :( hehe

Da får jeg stå over i år:( husker jeg kjøpte i fjor, også lå de i skapet til etter jeg hadde født i juli.. Spiste en hel pølse alene på litt over en uke. Er helt sykt godt!

Det er ingenting, jeg spiser glatt en sånn pølse på et par dager. :p Knasker på dem uten noe til. :p

Pasientene på jobb fikk rømmegrøt med spekemat i går.. og så var det igjen noe rester.. og jeg har aldri sikla så mye etter spekemat som da! Hahaha! Stod å tenkte jeg skulle ta noen biter:p ble kjempeskuffa da jeg kom på at jeg IKKE kan spise det :( hehe
Håper det ikke er igjen no spekemat da jeg skal på jobb etterpå. Blir frista ennå mer liksom!!

Faren min driver eget firma som selger spekemat, gjett om jeg skal ha ei rødvinspølse liggende klar hjemme til når jeg kommer hjem fra sykehuset i januar da :D

Rømmer skrikende ut av denne tråden.... Har bare hatt et fri år fra graviditet. Å det året har jeg ikke hatt sånn pølse! Så ikke spist sånt på over 3! År!!

Jeg nærmest craver spekemat og rødvin nå som jeg er gravid. Holder meg selvfølgelig unna begge deler.
Men hva hvis man mikrer ostesmørbrød med salami. Tror dere temperaturen vil bli høy nok til at smørbrødet er trygt å spise?
Husker jeg spiste panini med salami med nummer 1, men er så mye mere nervøs nå med nummer to. :)

Jeg nærmest craver spekemat og rødvin nå som jeg er gravid. Holder meg selvfølgelig unna begge deler.
Men hva hvis man mikrer ostesmørbrød med salami. Tror dere temperaturen vil bli høy nok til at smørbrødet er trygt å spise?
Husker jeg spiste panini med salami med nummer 1, men er så mye mere nervøs nå med nummer to. :)

Hvis du passer på å varme veldig godt, og gjerne ha salamien øverst så den ikke bare halvsvetter under osten. I ovn tror jeg det blir ekstra bra. Må kanskje lagr i morgen...

Det er toksoplasma som ikke tåler kulde, mens listeria ikke tåler høy varme :happy: Bruk noen skiver på en pizza, det burde funke om man er skeptisk. Så lenge den blir varmet til over 70grader skal det være helt trygt :happy:

Back
Topp