Spekemat

Trultemor2016

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Hvordan er det med spekemat? Jeg vet vi ikke skal spise det nå, men gjelder det til lille er ute eller gjelder det når/hvis vi ammer også? :) savner spekemat så utrolig! I allefall nå når sola tittet fram. :o

Spekemat kan du spise med god samvittighet når du ammer! :)

Har faktisk hørt fra flere som har tatt det med på føden *haha* :)

Spekemat kan du spise med god samvittighet når du ammer! :)

Har faktisk hørt fra flere som har tatt det med på føden *haha* :)
Jippi! :D kan godt hende jeg tar med på føden selv, for fy så mye jeg savner spekemat. :o er heldigvis dyrskun noen uker etter termin så da skal spekemat hamstres. :D

Jeg kunne spise alt unntatt løk etter jr var født! Det ble han dårlig i magen av stakkar! (Ammet ja)

Jeg kunne spise alt unntatt løk etter jr var født! Det ble han dårlig i magen av stakkar! (Ammet ja)
Så vi kan spise det meste? :) tenkte kanskje jeg måtte pumpe for å få spise det som er fy fy når jeg går gravid, men da trenger jeg ikke tenke på det? :) får følge med på hva jeg eter i tilfelle han blir dårlig av noe av det. :)

Synes jeg har hørt at noen babyer reagerer på jordbær gjennom amming, så jeg har begynt jordbær sesongen allerede nå :D

Så vi kan spise det meste? :) tenkte kanskje jeg måtte pumpe for å få spise det som er fy fy når jeg går gravid, men da trenger jeg ikke tenke på det? :) får følge med på hva jeg eter i tilfelle han blir dårlig av noe av det. :)

Skal ikke være nødvendig nei ;)

Jeg merket kun noe på løk - så holdt meg unna det de første 3 mnd (han var født i juni). Kan ikke huske at han reagerte på noe annet.

Når det gjaldt vin så kunne jeg drikke 1/2 glass i løpet av 2-4 timer sammen med vann og annen mat uten å måtte styre på med å pumpe eller melke ut og kaste også. Fikk et helt nytt forhold til alkohol etter at Jr ble født. Følte ikke for å drikke lenger og stort sett kun en liten sup rødvin som kunne friste nå og da (tipper det ble gjennomsnittlig 1 gang PR mnd.

Det skumle er nok mer de som drikker mye og/eller spiser store mengder med mat som "kan" virke på baby. Eks har jeg hørt om mamma'er som mener baby har reagert på kål, kålrot og jordbær... Men ble aldri sakt noe om hvor mye de spiste av det.

Enorme mengder jordbær og bær som går med her om dagen nå ❤️ Venter i spenning på at kirsebær og moreller kommer i butikkene nå ❤️

Skal ikke være nødvendig nei ;)

Jeg merket kun noe på løk - så holdt meg unna det de første 3 mnd (han var født i juni). Kan ikke huske at han reagerte på noe annet.

Når det gjaldt vin så kunne jeg drikke 1/2 glass i løpet av 2-4 timer sammen med vann og annen mat uten å måtte styre på med å pumpe eller melke ut og kaste også. Fikk et helt nytt forhold til alkohol etter at Jr ble født. Følte ikke for å drikke lenger og stort sett kun en liten sup rødvin som kunne friste nå og da (tipper det ble gjennomsnittlig 1 gang PR mnd.

Det skumle er nok mer de som drikker mye og/eller spiser store mengder med mat som "kan" virke på baby. Eks har jeg hørt om mamma'er som mener baby har reagert på kål, kålrot og jordbær... Men ble aldri sakt noe om hvor mye de spiste av det.

Enorme mengder jordbær og bær som går med her om dagen nå ❤️ Venter i spenning på at kirsebær og moreller kommer i butikkene nå ❤️
Nå ble jeg utrolig glad. :D mat har alltid vert samlingspunktet for meg og er utrolig glad i forskjellig mat. :) skal bli godt å kunne lage alt mulig igjen. :D

Alkohol tror jeg blir mitt minste problem. Er ikke glad i noe som helst og er over 1år siden sist jeg tok en cider. :) (etter mye nattvakt jobbing på bensinstasjon i byen med mange fulle folk har jeg ikke taklet alkohol selv)

Da er det jo bare å regulere litt etter hva mini syntes er greit og ikke. Får han vondt i magen så kutter jeg bare ut det jeg spiser og spiser noe annet istede. :)

Jordbær er så fantastisk. ❤️ her går det mest i melk. Mat er generelt sett vanskelig å få ned, men frukt å bær er utrolig godt. :D gleder meg til norske bær kommer i butikken. :D

Back
Topp