Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Var ikke mengden jeg mente, var hvor ofteDet er ikke mengden av det vi spiser som gjør det farlig, man kan være super uheldig å bli smittet av bare å spise det en gang.
Du skal ikke spise hverken rå eller bløtkokt her hjemme når du er gravid heller. Eggekartongen bør kastet da den inneholder bakterier og er ideell som vert for et hav av bakterier.Må påpeke at svenskt kjøtt ikke er halvparten så rent som norskt, holder meg til norsk mat nå i svangerskapet. Strenge restriksjoner her, bare du drar over landegrensa til Sverige kan du ikke spise rått egg på grunn av salmonella
Kan man ikke spise bløtkokte egg? Hæ.. nå lærte jeg noe nytt. Godt jeg har hard kokt di den siste tiden daDu skal ikke spise hverken rå eller bløtkokt her hjemme når du er gravid heller. Eggekartongen bør kastet da den inneholder bakterier og er ideell som vert for et hav av bakterier.
Det kan være fare for salmonella også i norske eggKan man ikke spise bløtkokte egg? Hæ.. nå lærte jeg noe nytt. Godt jeg har hard kokt di den siste tiden da
Ånei så forferdelig! Vet du hvordan hun ble smittet ?Der er påvist både her og i Sverige. Jeg har en kollega som mista gutten sin i magen pga Listeria
Ost tror jeg. Var på slutten av 90 - tallet. Flere som ble smitta. Men det kunne like godt vært salami.Ånei så forferdelig! Vet du hvordan hun ble smittet ?
To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14
Ja, helt klart at man skal være ekstremt uheldig.. Jeg fikk også beskjed om, samt en jordmor gikk ut å sa, at salami var trygt. Så spiste det når jeg var gravid med nummer 2, spiste det når jeg var gravid med nummer 1 også, men da var det ikke "forbud" mot det. Har spist noen skiver med salami denne gang også..Melder meg ut av tråden, man skal være jævlig uheldig om man får i seg listeria den éne gangen man får i seg spekemat, salami el. Alt opp til hver enkelt!
Egg i Norge er ufarlige foresten, som matportalen sier.
Det var godt å lese at man kan spise bløtkokt egg. Er så godt. Synest det var litt rart at jeg ikke hadde hørt om det. Men er ikke bestandig man går med seg altEr jammen ikke så mange år siden det var store nyhetsoppslag da en dame mistet sine tvillinger mens hun var INNLAGT PÅ AHUS fordi hun fikk i seg listeria-smitte fra upasteurisert ost som ble servert ved frokostbuffeen. Osten var laget i Norge!! Det samme kan skje ved inntak av spekemat. Har null betydning om det spises "med måte". Får du i deg den ENE biten med listeria eller toxoplasmose risikerer du fosterskader og fosterdød. Også her i trygge Norge. Er ikke meninga å virke hissig, jeg bare finner det helt uforståelig at noen ser bort i fra dette og spiser det likevel. (Sier ikke TS gjør det altså!!!!!) Når det gjelder egg fant jeg dette på matportalenhttp://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_spise_raa_egg