Spekemat

lillesøsterellerbror

Elsker forumet
Juli13-jentene
GI MEG D FENALÅRET, GI MEG DEN SPEKESKINKÅ ME FLATTBRØD,RØMME Å EGGERØRE.. GI MEG GI MEG GI MEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Å slutte å røyke (for 3 år siden med første og holdt meg siden) INGEN problem, slutte med rødvinen som jeg elsket å kose meg med i helgene,INGEN problem.... Men å ta fra meg spekematen til jul ......

D ER ONSKAP D!!!!!!!:sad010

Ååå.... Det er vanskelig når man er så glad i noe ja... Kanskje du kan finne på noen retter der det er varmebehandlet over 70 grader, for da er det vel ok Slik som med upasteurisert ost? Tror jeg?!?

så sterk du er som har sluttet å røyke. Bra :-)

Så flink du har vært som slutta å røyke og har holdt deg uten :)

Jeg og synes det er fryktelig urettferdig og ikke få spise spekemat (spesielt når mannen stapper i seg rett som det er). Jeg trøster meg med at jeg skal spise det resten av livet, og så fort ungen er ute, så skal jeg meske meg i spekemat :P

Samme her...! Har så utrolig lyst på spekeskinke....!!! Å en brødskive med salami...Nam..!

Ja det er rart hvor mye en får lyst på noe når en vet en ikke får lov :p
Selv har jeg sluttet å røyke nå for noen måneder siden når vi prøvde å bli gravide.
Men kjenner det er spekematen jeg har mest lyst på.
Røyken går det fint å klare seg uten :)
Men det er bare noen måneder så kan vi kose oss :D

Så flink du er som har klart å slutte å røyke! :-)
Du kan jo varme opp spekematen, så den blir trygg å spise! :-)
Lenge å vente på noe godt, når man så gjerne vil ha det!

Jeg skal frotse i spekemat i juni!!! :D hehe!

Fenalåret kan du ha for deg selv, men gi meg gjerne en brødskive med salami og majones eller en snitte med roastbeef. Er det jeg savner mest! Og blåmuggosten.... har aldri vært spå vill på spekematen så den klarer jeg meg fint uten ;)

Jeg liker (heldigvis) ikke spekemat, men denne tråden fikk meg til å tenke på at jeg skal kjøpe fenalår eller noe lignende i julegave til mannen fra eldstejenta! Han sto og siklet over spekematen i butikken her om dagen, så da må det jo passe godt :)

Har hørt noen som sier at det er trygt om man fryser det ett døgn eller to først.. Men vet ikke hvor sant det er..

Kommer til å savne pæreskinka skikkelig denne jula, men er jo verdt det da.. :P

Jeg skal frotse så bare det når babyen er ute!! NAM NAM NAM!!!! ;) :P

Har hatt skikkelig sug etter fenalåret, mannen spiste seg lett gjennom det alene på ca 2 uker og nå er fenalår nr. 2 i hus!! Heldigvis luker dette nye fenalåret en sur og ekkel røyka lukt (ÆSJ!!) så dette frister ikke en gang, var værre når det første var i hus! Men julen for meg blir nok i juli/august, da skal jeg spise så mye spekemat at jeg er redd det tyter ut av ørene etterhvert :P

Det er tryggere hvis man fryser den, man blir kvitt parasitten toxoplasma, men ikke listeria. Da må den varmebehandles først :) men man kan jo feks ha det på pizza/pasta osv, ikke helt d samme men :)

Back
Topp