MissAugust
Gift med forumet
Jeg holder meg unna spekematen, men syns dette bør være den enkeltes valg. Folk må få ta de valgene de føler er riktige for seg uten at andre skal dømme av den grunn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
At det gikk bra med barna hennes er jo ikke flaks, de fleste går det jo tross alt bra med. Jeg kommer til å holde meg unna spekemat, men hva andre velger å gjøre blir opp til dem. Synes faktisk det er verre ting å putte i seg, som feks. alkohol, andre rusmidler og røyking under svangerskapet.Krica skrev:
Kan ikke bli helt moraliserende overfor andre heller.
Kleo79 skrev:
Kommer sikkert til å bli halshugget nå, men sier det fordiom.LaMore^ skrev:
Jeg spiste alltid fårepølse, salami, skalldyr og egentlig alt mulig i forrige svangerskap. Også mye fenalår fordi det elsker jeg. Prøvde å være litt forsiktig med fenalåret i juletida. Alt gikk bra med meg å mine:)
Det er jo ikke deg det kan skade, så at det gikk bra med deg er ingen overraskelse. At det gikk bra med dine små er mer flaks enn sikkerhet. At man tør ta sjansen skjønner ikke jeg. Tenk hvis du mistet eller barna ble skadet fordi du stappa i deg spekemat? Herregud, det er bare spekemat, det er enkelt å holde seg unna. Eller steke det.
LaMore^ skrev:
Kleo79 skrev:
Det er jo ikke deg det kan skade, så at det gikk bra med deg er ingen overraskelse. At det gikk bra med dine små er mer flaks enn sikkerhet. At man tør ta sjansen skjønner ikke jeg. Tenk hvis du mistet eller barna ble skadet fordi du stappa i deg spekemat? Herregud, det er bare spekemat, det er enkelt å holde seg unna. Eller steke det.
Du kan ikke komme å si at det er mer flaks at det gikk bra med mine små enn sikkerhet. Men det er din mening og ikke min:). Flere jeg har snakket med har også spist det og heller vært litt mer forsiktig med hvor mye man spiser og ikke velge det helt vekk. :)