spekemat på 17.mai?

lilleoss

Blir kjent med forumet
Har lest litt, og gravide skal ikke spise spekemat, men kan fryse og deretter spise...
Hva tenker dere? Er det hysterisk av meg og fryse og ha me på 17.mai?

Men det ser jo litt rart ut når jeg kommer med egen spekemat, har ikke sagt noe om graviditeten..

Jeg ville ikke ha spist det uansett jeg... Ser kanskje litt rart ut hvis du tar med deg egen spekemat[;)]

d går helt fint å spise d etter d er fryst. mange som gjør d, og alle skjønner d om du er grsvid.

jeg spiste spekemat med begge mine... uten å tenke over d vel å merke... men de har no vokst opp de å :-)

Når du fryser spekemat tar du livet av en av to farlige bakterier (toxo ett eller annet[8D]), men for å drepe en eventuell listeria-bakterie må det varmebehandles på 70 grader eller mer[:)]

Sjekket også dette i dag, he he[:)] På næringsdirektoratets sider under opplysninger til gravide.

Dropper rett og slett alt som kan være skadelig for babyen, orker ikke å styre verre [8D]

Jeg er nok litt hysterisk, langtidsprøver vet du[;)], så jeg holder meg unna alt jeg "vet" kan være skadelig for spira. Men dette er noe du må kjenne på selv. Om du ikke vil fortelle andre enda, vil det nok kanskje se litt rart ut om du tar med deg ditt eget, så da skjønner kanskje de andre at noe er på gang, selv om du ikke sier noe [;)][;)][;)]

jeg var veldig streng sist på hva jeg spiste, og unnlot alt som kunne være farlig for barnet. Er nok litt mer avslappet denne gangen. Jeg tror nok ikke jeg hadde tatt med meg eget spekekjøtt, da skjønner jo alle noe med en gang vil jeg tro? Så akkurat da kan du jo heller spise annen mat kanskje? Så heller kose deg med spekemat hjemme når du vet den er ok.

Sist jeg var gravid var jeg det på 17 mai også, og da husker jeg at noen her inne sendte mail til noen av produsentene (tror det var gilde sin som var ok å spise sist) for noen av produsentene lagen det på en måte som gjør at det ikke er skadelig....(hvis jeg husker riktig[8|])

Back
Topp