Spekemat helt i slutten av svangerskapet

Soffi23

Elsker forumet
Kan det ha noe å si for fosteret? Jeg har lest mye om at det er spesielt farlig i starten av svangerskapet og at det spesielt kan påvirke den anatomiske utviklingen til fosteret. Hva med når fosteret egentlig er ferdigutviklet og bare godgjør seg i magen siste 2 ukene før termin? Tanker?
 
Holder meg unna er bare to uker kansje litt ifra før du kan kose deg igjen
 
Jeg holdt meg unna hele veien med begge to, er vel også pga bakterier i kjøtt som ikke er gjennomstekt, listeria f. Eks
 
Listeria og toxoplasmose må du unngå hele svangerskapet. Leste om ei som spiste camembert i siste trimester, var gravid med tvillinger, og begge døde. Listeria og toxoplasmose er ikke noe å spøke med! Tror det var listeria som var i den camembert-osten.
 
Dem sjangsen tok jeg ikke.

Men yngstemor var ikke mange timene gammel når jeg spiste fenalår.
 
Hadde ikke tatt den sjansen! Men spiste spekeskinke på barsel :D
 
Kan det ha noe å si for fosteret? Jeg har lest mye om at det er spesielt farlig i starten av svangerskapet og at det spesielt kan påvirke den anatomiske utviklingen til fosteret. Hva med når fosteret egentlig er ferdigutviklet og bare godgjør seg i magen siste 2 ukene før termin? Tanker?

Toxoplasmose og listeria diskriminerer ikke beroende på hvor langt i svangerskapet du er kommet. Det er ingen "trygg" tid å spise matvarer som ikke er anbefalt. Hold deg unna, eller stek/kok produktene først, så er det trygt. :)
 
Back
Topp