Speilrefleks kamera ! (Dere med litt peiling)

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Har såå lyst på et speilrefleks kamera nå ! Eller, må jo spare litt først, men det går fort..

Derfor lurer jeg på, hvilket vil du anbefale ?
Jeg er sånn ca over middels interessert i foto, veldig glad i å utforske og ta "studiobilder" så godt det lar seg gjøre med det jeg har å rutte med.. Har gått medier og kommunikasjon på vgs, og husker jo litt derfra, men ikke mye.. Samtidig trenger det ikke være et superprofft kamera. Helst til en grei pris..

Har sett på og vurdert Canon EOS 550D, men jeg har liksom ikke SÅ peiling at jeg vet hva jeg skal se etter..
Vil gjerne ha ett som jeg kan ha lenge, og som kan brukes som "hobby" kamera.. Men hvis noen har tips til bra kameraer som er billigere, og helt OK for mitt bruk, så kom med det [:D]

*opp*

tror 550d er et kurant kamera for deg..
neste steg er da kameraer uten autofunksjon, og greit at det første kameraet har det selv om det kun blir brukt i begynnelsen.

ORIGINAL: Hælledussan

tror 550d er et kurant kamera for deg..
neste steg er da kameraer uten autofunksjon, og greit at det første kameraet har det selv om det kun blir brukt i begynnelsen.

Takk for innspill [:)]

Noen fler ? [:D]

Canon EOS 550D er drømme kameraet mitt, nettopp pga at du har både autoinstillinger og manuelle innstillinger[:)] Også er det et av de beste kameraene i den prisklassen, om du ikke skal over 20-30.000 kr.

ORIGINAL: Tanntrollet09

Canon EOS 550D er drømme kameraet mitt, nettopp pga at du har både autoinstillinger og manuelle innstillinger[:)] Også er det et av de beste kameraene i den prisklassen, om du ikke skal over 20-30.000 kr.

Sign! Blir suuuperfine bilder! Kjøpte kameraet for snart to uker siden, og har allerede lagret 1200 bilder på harddisken min.. Er så fornøyd at jeg ikke klarer å la kameraet ligge.. [8D]

550d har stor skjem, og det er en fordel. har selv gått fra 350d til 60d, men det er hakket dyrere enn 550d igjen. [:)] på 60d har du f. eks høyere iso-følsomhet, men det spørs hvor mye du vil merke det.

Back
Topp