Speedometeret på bilen virker ikke. Noen som har peil, eller har en mann som har peil?

Smurfekringla

Gift med forumet
Arg, vi skal kjøre laaangt på ferie om en uke.
Og da bestemte speedometeret og turtelleren seg for å ikke virke.
Hva kan det være?
Håper noen vet. Vanskelig å få time på verksted rett før felleesferien :(

Jeg har peil, men hva lurer du på? Du kan neppe fikse den selv, uavhengig om det er elektronisk eller ikke... 

Om du har GPS så viser de fleste fart, det er ikke ulovlig å kjøre uten speedometer tror jeg. Jeg hadde uansett ikke ansett det som alvorlig nok til å bestille noe krisetime på verksted som koster skjorta rett før ferien med mindre jeg hadde god råd... Det der kommer til å koste en del...

Sannheten skrev:
Jeg har peil, men hva lurer du på? Du kan neppe fikse den selv, uavhengig om det er elektronisk eller ikke... 

Om du har GPS så viser de fleste fart, det er ikke ulovlig å kjøre uten speedometer tror jeg. Jeg hadde uansett ikke ansett det som alvorlig nok til å bestille noe krisetime på verksted som koster skjorta rett før ferien med mindre jeg hadde god råd... Det der kommer til å koste en del...

Jeg lurer på hva det kan være :P
Hva tror du det kan være da?

Det kan være hva som helst igrunn..
En eldre bil kan det være wiere som er ødelagt.
En nyere bil kan det være noe elektrisk..

Eller kanskje bare en sikring? Ring til et verksted og hør hva de tror :)

Spør på FB, kansje kjenner du noen som kan med biler, kansje du tilogmed er så heldig at du kjenner noen som kan fixe det også :)

FB kan brukes til så mangt...

Smurfekringla skrev:

Sannheten skrev:

Jeg lurer på hva det kan være :P
Hva tror du det kan være da?

Antakelig speedometervaieren som er løsnet eller røket :)

GPSen får ikke signal i tunneller, og jeg har også opplevd at den jeg har har låst seg på en fart. Så ikke en pålitelig fartsmåler, og det er påbudt med speedometer (eller fartsmåler). Så tror ikke gps vil være lov.

er flere årsaker det kan være
elektrisk
wier
girkasse

Her så sluttet spedometere og bare minuter etter så smalt det i girkassa

Back
Topp