Spedbarnseksem/atopisk hud

*englefjes*

Forumet er livet
Lillegutten min har eksem og tørr hud. i de periodene vi smører med Mildison er huden hans helt fin,men etter et par dager uten kortison er han tørr og prikkete igjen stakkar. Virker ikke som han bryr seg noe særlig om det,men et skal jo ikke være sånn, så vi må få en slutt på det.
Han bader i olje hver dag og smøres med fet krem tre ganger om dagen,men det er altså ikke nok.
Noen som har noen tips?

Har vurdert alternativ behandling,men vet ikke hva det skulle vært.

Går han på noen spesiell diett?

B ble merkbart verre når han fikk melk, så det måtte vi kutte ut. Samme med friske tomater.
Han har vokst fra seg endel nå, men kan fortsatt melk.. Jeg kan heller ikke drikke det, og ikke spise appelsin, da får jeg eksem.

Gutten min har atopisk eksem. Brukte mildison 1 gang. Legen min rådet meg til å bruke Aderma xomega. Har også søkt mye på nettet ang. atopisk eksem. Mange som råder til å bruke den. Og jeg synes den er veldig god. Har ikke trengt å bruke mildison etter jeg begynte å bruke den[:)]  Jeg smører han inn morgen og kveld.
Aderma badeolje er også veldig god. Aderma har heller ikke parabener i seg.
Og man må jo passe på og ikke vaske de så mye. Da fjerner man det lille fettlaget de har fått på huden.
Finnes også andre tilltak man kan gjøre.
omega 3 er jo også viktig. Det smører på innsiden[:)]

Han fullammes,så kostholdet er greit [:)]
Reagerer på Aderma kremene desverre,men kan jo teste en av de andre som er foreslått her.

Omega3 ja,det kan jo også testes ut... får man gitt det på noen annen måte enn via tran tro? Han er fem måneder btw.

*dytter*

ORIGINAL: *bondekone*

ORIGINAL: mrsSJ

Han fullammes,så kostholdet er greit [:)]
Reagerer på Aderma kremene desverre,men kan jo teste en av de andre som er foreslått her.

Omega3 ja,det kan jo også testes ut... får man gitt det på noen annen måte enn via tran tro? Han er fem måneder btw.
mener det finnes noe på apoteke med omega3 for barn utenom tran men har ike prøvd det selv

Takk for svar.
Da får vi ta oss en tur på apoteket senere i dag.

Becure repair er veldig god![:)]
bruker den selv, han var ofte tørr under armene før.. men den tar knekken på det!

Er også noen tips på underforumet helse og velvære. Der er det en som har spurt og fått en del tips.
Jeg vet at gutten min kan reagere når jeg har spist sjokolade, tomater og sitrusfrukter.
Prøver å unngå for mye sukker og sterk mat. Da blir det værre.
Jeg bruker omega 3 piller som jeg stikker hull på og gir det fra en skje. Det er fordi det er veldig bra kvalitet på den jeg bruker.
Han synes ikke det smaker så godt, men han får det i seg.[:)]

Vi hadde akkurat det samme problemet med eksem. Han var helt fin med kremen, og når vi ikke brukte den kom eksemen tilbake.
Det vi gjorde var å begynne å bade ham bare 1 gang i uka. Med olje. Han får jo kveldsvasken uansett så badet er strengt tatt unødvendig hver kveld.
Og smøre ham godt inn med uparfymert babykrem hver kveld før jeg tar på ham pyjamasen.. Nå er han helt eksemfri! [:D][:D][:D]

Back
Topp