Spedbarn, jul og sykdom

Pippilotta86

Flørter med forumet
Desemberskatter 2016
Hei og god jul alle sammen!

Gutten min er snart 5 uker nå og jula nærmer seg med stormskritt. Julaften skal feires med nesten halve slekta til samboer og vi blir til sammen 15 stk. I forbindelse med julestria har det vært flere runder med magesjau, influensa og forkjølelse med feber i nær familie, og noen er syke enda.

Hva tenker dere mtp det å dra med seg en nyfødt baby på besøk midt oppi dette? Hva sier dere til folk om dere får besøk og de er syke? På barsel sa de at syke folk måtte holde seg hjemme, men det er jo et sykehus så veldig forståelig.

Kan nevnes at jeg fullammer og at jeg tok influensavaksinen med lille i magen.
 
Hadde holdt meg unna sykdom om noen var syke! Her har lille 3 søsken hjemme som er vanskelig og unngå så han ble syk dagen etter fødsel og havnet på.sykehus med oksygen og cpap! Kom hjem igjen og ble syk med feber for en uke siden da vi lå med influensa! Forferdelig når de er så små og blir syke
 
Jeg unngår all kontakt med smittede og vi har vært i et familiebesøk hvor vi i etterkant fikk vite at to av gjestene hadde vært i kontakt med influensaamittede og trolig var smittet selv. Da hadde de allerede vært å snøst babylukt og sussa og dulla. Jeg blir forbanna av slik.

Vi har nok smitte i nære omgivelser pga storesøsken i bhg og skole. :/

Toåringen ser ut til å ha RS virus nå så jeg er pissredd (beklager ordbruken) for at lillebror skal bli syk [emoji20]
 
Hadde holdt meg unna influensarammede og folk med spysyka (som har gått i jula og fremdeles går), men har vært rundt folk som bare har hatt mildere forkjølelse. Er visst en ganske sterk influensa som går i år og mange har vært innlagt på sykehus pga den, så hadde ikke ville risikere at babyen ble smitta ved å være rundt folk jeg visste hadde det.
Og som noen andre her sa, at folk drev å sussa på babyen når de visste at de hadde vært utsatt for smitte, det er respektløst det... :/ Skulle tro folk hadde vett til å la være og gjøre sånt..

Håper dere unngikk smitte i jula, til tross for at dere var mange samlet :)
 
Back
Topp