"Spasmer"

Augustjente<3

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg vet at babyens bevegelser er styrt av reflekser når de er så små (mini er 4 uker), men det er så voldsom til tider at jeg lurer på om det er innenfor normalen. Dette er spesielt når hun skal sove, hender, føtter og hode går i et kjør og hun får ikke slappet av nok til å sovne enkelte ganger. Når hun nesten sovner så kan dette vekke henne igjen. Er det normalt?

Mi frøken er også sånn, masse fekting og kaving. Og vekker ofte seg selv av å begynne å kave:eek: Tror det er ganske normalt i den alderen, hun blir 5 uker i morgen.

Min også :) Pakker han inn i babyteppe da han skal sove. Da blir han rolig.

Min er også sånn, blir verre når han er overtrøtt/overstimulert, da hjelper det noen ganger å legge han på siden eller så må han bysses i søvn.

Samme her :) pleier å hjelpe å bysse lille i søvn når det er sånn.

Det gjør jeg ofte, men så kommer det igjen med en gang jeg legger henne fra meg. Hun sover best på magen, men så er det jo sånn at da må de ha tilsyn. Kanskje jeg skulle prøvd å svøpt henne.

Er sånn her også. Armene begynner å gå ikke lenge etter jeg legger henne fra meg. Så her svøpes hun inn og roer seg ned med smokk. Både på dagtid og natt. Dette funker bra for oss og henne :) Hun sovner og spytter ut smokken når hun er trøtt nok :)

Jeg vet at babyens bevegelser er styrt av reflekser når de er så små (mini er 4 uker), men det er så voldsom til tider at jeg lurer på om det er innenfor normalen. Dette er spesielt når hun skal sove, hender, føtter og hode går i et kjør og hun får ikke slappet av nok til å sovne enkelte ganger. Når hun nesten sovner så kan dette vekke henne igjen. Er det normalt?
prøv og svøpe henne i teppe når hun skal sove.. svøp henne med armene ned. da vekker ikke hun seg selv med "rykkningene"☺

Back
Topp