Sparkesykkel eller balansesykkel

Her fikk han sparkesykkel til 2 årsdagen, super populært :) litt usikker i begynnelsen, men nå går det unna.
Har hvert hos andre som har balansesykkel og den har han aldri brydd seg om.

Vesla vår brukte trehjulsykkel da, og fikk balansesykkel til treårsdagen. Syns i alle fall balansesykkel er bra, liker ikke støttehjul. :)

Sparkesykkel... Min på 2,5år har balanse sykkel og nekter å bruke den... Ødelagte mamma, sier han :p

Balansesykkel. Veldig bra balansetrening.
De lærer da fortere å sykle på ordentlig sykkel.
Brukte ikke støttehjul når lærte å sykle.

Anbefales :)

Dere som sier balanse sykkel, klarer de å bruke den fra 2 år? Både sånn om de får det til og om de er store nok av størrelse? Tenker så absolutt at balanse sykkel er bra og at han skal få det på sikt, men tenkte kanskje neste sesong (til våren er han 2,5 år)? Han prøvde en sparkesykkel i barnehagen i dag (micro mini) og det var veldig stas, så da ble jeg plutselig i tvil!!

Sparkesykkel. Synes ikke så små barn bruker ballansesykkel riktig så da er liksom poenget borte. Kan like gjerne bruke gå-bil :p

Min hadde både balansesykkel og sparkesykkel. Var helt klart sparkesykkelen som var mest populær. Lærte å sykle uten støttehjul når han var 3, tross for lite bruk av balansesykkel :) Tror det vil variere hva unger liker. Hva med å ta han med til en butikk som har begge deler å la han prøve? Vel, uansett - sparkesykkel var veldig stas for min 2 åring :)

Dere som sier balanse sykkel, klarer de å bruke den fra 2 år? Både sånn om de får det til og om de er store nok av størrelse? Tenker så absolutt at balanse sykkel er bra og at han skal få det på sikt, men tenkte kanskje neste sesong (til våren er han 2,5 år)? Han prøvde en sparkesykkel i barnehagen i dag (micro mini) og det var veldig stas, så da ble jeg plutselig i tvil!!
Min ble to i juni og er en ganske stor gutt. Men de balansesykklene vi har prøvd har hvert for store for han. Han er litt kort i beina, men selve sykkelen har blitt for stor, for han å håndtere. Finnes helt sikkert mindre varianter da :)
Han sykler som bare det på trehjulssykkel og sparkesykkelen :)

Min ble to i juni og er en ganske stor gutt. Men de balansesykklene vi har prøvd har hvert for store for han. Han er litt kort i beina, men selve sykkelen har blitt for stor, for han å håndtere. Finnes helt sikkert mindre varianter da :)
Han sykler som bare det på trehjulssykkel og sparkesykkelen :)

Takk for svar :) Min toåring er på størrelse med en gjennomsnittlig ettåring, altså ganske liten :p Så er ganske i tvil om han vil rekke ned.. Fant en micro mini sparkesykkel på xxl sport med to hjul foran og et hjul bak, den virker super! Har gutten din to hjul foran eller bak på sparkesykkelen?

Min gutt fikk balansesykkel når han var 1 år :) satt bare på stanga frem til han rakk ned :) han elsket den fra første stund :)

Min gutt fikk balansesykkel når han var 1 år :) satt bare på stanga frem til han rakk ned :) han elsket den fra første stund :)

Takk for svar :) Klarte han å bruke den? Altså sparke fra og holde bena opp og holde balanse? Eller gikk han med den som en gåbil?

Vi har begge deler til vår toåring, men foreløpig klarer hun ikke bruke balansesykkelen ordentlig (må bli litt høyere og få bedre balanse først tror jeg), så da er det sparkesykkelen som blir brukt i mellomtiden :)

Vi har hatt begge deler. Da han fikk "storsykkel" satt han seg oppå å syklet avgårde som om han aldri hadde gjort annet [emoji4]

Min hadde både sparkesykkel (så fra xxl med 2 hjul foran og 1 bak) og balanse sykkel når hun var 2, og likte sparkesykkelene best. Brukte ikke balanse sykkelen så mye. Men hun fikk til begge deler uten problem.

Sparkesykkel. Synes ikke så små barn bruker ballansesykkel riktig så da er liksom poenget borte. Kan like gjerne bruke gå-bil :p
Hva som er riktig da?

Min fikk balansesykkel til 2årsdagen. Syklet på tohjul uten støttehjul tre uker før han fyllte 3 år.

Back
Topp