Sparker seg ut av vognposen

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Jeg har en liten pøbel på 1,5 i hus. Hun sover kun utendørs i vogn, men sparker seg ut av alt og river av seg sokkene. Greit nok vår og sommer, men nå er det jo iskaldt!

Vi har til nå prøvd følgende:

Strømpebukser: rives av eller rives istykker

3 ulike vognposer, snørt igjen så bare ansiktet stikker ut, eller latt henne sovne med posen åpen og lukket etterpå. Funker ikke.

Prøvd å heller bruke tepper/dyne, funker ikke.

Lagt henne i utedress og fotposer eller sko. River av seg fotposer og sko.

Prøvd å ta på regntrekk, hun sparket i stykker regntrekket.

Tok på stormtrekk oppå vognposen, hun sparket seg ut av stormtrekket OG vognposen.

Altså, jeg blir sprø! Innendørs skriker hun til hun brekker seg, for der skal hun iallefall ikke sove, det gjelder også om vogna står inne i et kjølig rom. Over nyttår begynner hun i bhg og jeg aner seriøst ikke hva jeg skal sende med henne til soving:arghh:

Gode tips ønskes!

Har hun ikke votter? Og sele? Godt gjort å få til alt det der.
Såklart har hun sele på, men det er ingen hindring. Vottene er jo det første som ryker av, og har fint lite å si for fotarbeidet som kreves for å sparke seg ut så hun får tak i sokkene/strømpisen.

Kommer hun seg ut av vognposen? Hvordan er det mulig? Får hun opp glidelåsen?
Nei, hun åpner ikke glidelåsen, men hun klarer på et eller annet vis å sparke beina opp og ut åpningen til hodet, selv om jeg struper posen igjen. Ligger ofte med beina ut og vifter, mens "hetta" på vognposen dekker hele ansiktet hennes

Høres ut som en skikkelig utbryterkonge :D Kan hun ha på seg sånn nattpose oppi vognposen? Jeg har en i fleez fra Ikea, den er ikke så veldig tjukk.

Jeg bruker strikkevotter uten tommel utenpå vottene til han på 15 mnd. Ellers får han av seg vottene og blir iskald på hendene. Kan det være en mulighet? Hun får vel ikke gjort så mye uten at hendene er tilgjengelige.

Det gjør mini også! Jeg er frekk nok til å la han ha beina ute til at han kjenner det er kaldt, han tar selv beina inni etterhvert. Hvis han ikke gjør det så tar jeg de oppi når han har sovnet. Jeg må jo likevel stå der ute med han.

Jeg ble lei av å krangle med han om det, så nå får han selv kjenne på at det ikke er kult. Stort sett endrer han mening ganske fort nå. Samme gjelder regntrekk, teppe, sokker, sko, lue, votter, vindtrekk etc..

Hjelper ikke med votter uten tommel heller regner jeg med, de bruker hun sikkert bare tenna og river av?
Men gjør hun det før hun sovner eller etter at hun våkner igjen? Kan være at i bhg så vlir hun såpass sliten at hun ikke orker å holde på så før hun sovner?
Evt får du jo noen fleecedresser/ulldresser med sånn lomme på ben og hender, som man bretter over hendene og føttene. Kan hende det hjelper? Eller som en annen nevner, nattpose inne i soveposen.
Men mest sannsynlig vil hun være så sliten av inntrykk osv at hun sovner ganske lett uten styring.

Jeg bruker strikkevotter uten tommel utenpå vottene til han på 15 mnd. Ellers får han av seg vottene og blir iskald på hendene. Kan det være en mulighet? Hun får vel ikke gjort så mye uten at hendene er tilgjengelige.
Hun bruker ikke hendene i det hele tatt for å få ut beina:dead: tar på en måte spenntak i posen og jobber seg oppover til hun får bøyd de helt opp til åpningen, og så sparker hun ut begge beina, og deretter begynner jobben med sokker og strømpis, som hun bruker hendene til. Skal prøve doble votter.

Hjelper ikke med votter uten tommel heller regner jeg med, de bruker hun sikkert bare tenna og river av?
Men gjør hun det før hun sovner eller etter at hun våkner igjen? Kan være at i bhg så vlir hun såpass sliten at hun ikke orker å holde på så før hun sovner?
Evt får du jo noen fleecedresser/ulldresser med sånn lomme på ben og hender, som man bretter over hendene og føttene. Kan hende det hjelper? Eller som en annen nevner, nattpose inne i soveposen.
Men mest sannsynlig vil hun være så sliten av inntrykk osv at hun sovner ganske lett uten styring.
Jeg håper inderlig hun blir så sliten at hun bare slokner i bhg, det hadde vært det enkleste for alle parter! Votter får hun kjapt av ved å stikke hånda innunder armhulen på motsatt side og dra, evt bruke tennene, men jeg skal prøve tipset om nattpose. Har også fått tips om tykk vognpose/kjørepose med dun og hele armer. Får investere i en spnn også om ingenting annet funker!

Høres ut som en skikkelig utbryterkonge :D Kan hun ha på seg sånn nattpose oppi vognposen? Jeg har en i fleez fra Ikea, den er ikke så veldig tjukk.
Jeg skal prøve nattpose i morra. Vi bruker aaden and anais sine om natta, så hun skal få på en sånnen på daghvilen også.

Det gjør mini også! Jeg er frekk nok til å la han ha beina ute til at han kjenner det er kaldt, han tar selv beina inni etterhvert. Hvis han ikke gjør det så tar jeg de oppi når han har sovnet. Jeg må jo likevel stå der ute med han.

Jeg ble lei av å krangle med han om det, så nå får han selv kjenne på at det ikke er kult. Stort sett endrer han mening ganske fort nå. Samme gjelder regntrekk, teppe, sokker, sko, lue, votter, vindtrekk etc..
Jeg har også prøvd det, men hun tar ikke oppi beina selv. Har ofte latt henne sovne med posen åpen og lukka den etter hun har sovnet, men da finner jeg henne likevel med iskalde bein stilkende ut når hun våkner igjen:hilarious: trollunge altså!

Jeg har også prøvd det, men hun tar ikke oppi beina selv. Har ofte latt henne sovne med posen åpen og lukka den etter hun har sovnet, men da finner jeg henne likevel med iskalde bein stilkende ut når hun våkner igjen:hilarious: trollunge altså!
Jeg er så glad jeg ikke er alene med en sånn trollunge :hilarious:

Sånn sovepose fra ikea? Kan det funke.

Da lan jeg oppdatere om at nattpose resulterte i raserianfall og et sparkemarathon ut av en annen verden, var bekymra for at både kalesja og fotbrettet skulle gi etter ei stund:arghh::banghead:

Tok henne inn og ut av situasjonen ei stund og la på nytt, med åpen pose. Trilla i nesten 15 min i tre minus, men en sprellende og kjeftende unge før hun slokna, men å ignorere henne helt gjorde at hun ga seg raskere i dag. Nå er vognposen lukka, hun har fått på to lag votter og følsomheten på babycallen skrudd på max i et håp om å fange opp rasling når beina går ut igjen. Så får vi se. Naboene må jo tro jeg driver barnemishandling:arghh::hilarious:

Back
Topp