Sparker kun nedover

Nordaførr

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
Mi lille frøken blir mer og mer aktiv i magen, men hun sparker kun nedover (omtrent i trusekanten) Jeg kan ikke kjenne henne sparke oppover mot ribbeina. Er 21+6 i dag. Andre som bare kjenner at de sparker langt nede?
 
Juuuupp! Absolutt mest aktivitet mot bekkenet, og denne velkjente krafsinga langs trusekanten. Trur kanskje vi berre kjenner mest i den retningen fordi dei treff noko fast.

Her igår fekk eg ei kraftig spark midt i mi fulle blære, vart så overraska at eg holdt på å tisse meg litt ut :angelic:

Ein og anna dunk oppover, men det kjennes mest ut som pressing. På OUL skaut han rygg/tok spenntak :joyful: Mi livmor er ca 2-3 cm over navlen, så han har heldigvis god klaring mot ribbeina endå.
 
Kjenner også mest nedover rundt trusekanten der, men kjent mer og mer oppe i navlehøyde nå i det siste. De harde sparkene som er merkbare på utsiden er lengst oppe, men småkriblinga er nede:happy:
 
Godt å høre at det er flere som har det slik som meg :) . I ulike apper står det at man kan kjenne solide spark oppover mot ribbeina, så blir jo litt bekymret når ikke jeg kjenner det.
 
Godt å høre at det er flere som har det slik som meg :) . I ulike apper står det at man kan kjenne solide spark oppover mot ribbeina, så blir jo litt bekymret når ikke jeg kjenner det.

Å få spark opp mot ribbeina er ikke vanlig før seinere i svangerskapet, for livmora går ikke så høyt opp enda engang nå. Så ingenting å bekymre seg over det:happy:
 
Lillemann sparker nok oppover for eg kjenner det ved navlen xsmile9 enten det eller så dunker han med hodeto_Oxsmile9 pappen hans var en aktiv fotballspiller i sin ungdom, så eg trur nok eg kommer til å kjenne mye til denne lille rakkeren :dance018
 
Jeg kjente det kun nederst i starten, men fom. uke 20/21 så kjenner jeg bevegelser midt på magen også. Hender en sjelden gang at hvis jeg feks har armene i kors under brystet, at jeg kan kjenne små dunk oppover. Men når jeg ligger på ryggen kjenner jeg bevegelser i hele magen, mest rundt navlen. Er i uke 22+1 i dag.☺️
 
Merkar forskjell allerede no, mykje meir aktivitet lenger oppe, spesielt når eg ligge. Igår såg eg spark frå utsida, på sida av magen, i navlehøgde :) Stas! Straks 22 fullgåtte.
 
Back
Topp