Spark

Tiger

Andre møte med forumet
Har kjent "knerten" der inne romstere i et par uker nå, men lurer hele tiden på om jeg kjenner nok liv. Hvor mange ganger per dag skal jeg kjenne h*n? Og skal det være harde spark eller holder det med litt rulling?
 
Heisann! Jeg har termin 11 juli,og er da 27+3 dager i dag. Jeg kjenner spark minst 3 ganger om dagen. Hun er mest sktiv på ettermiddag og kvelden,da jeg legger meg litt mer komfortabelt til [:)] Jeg vet ikke hva som er normalt og ikke, men så lenge jeg kjenner liv hver dag,så er jeg stor fornøyd [:D]
Jeg har begynt å kjenne igjen mønsteret på hun også, når hun er våken osv. Det er så stas atte [:)]
ORIGINAL: Tiger

Har kjent "knerten" der inne romstere i et par uker nå, men lurer hele tiden på om jeg kjenner nok liv. Hvor mange ganger per dag skal jeg kjenne h*n? Og skal det være harde spark eller holder det med litt rulling?
 
Dette er nok veldig individuellt, men kommer også an på hvordan babyen ligger inne i magen. Jeg kjenner flest bevegelser når jeg er ligger på sofaen ( der ligger jeg faktisk veldig mye ... ) eller i sengen. Merker de to siste ukene at både slag og spark bare blir kraftigere. Plutselig her for to dager siden lå jeg i sofaen og skvatt til det det kom et spark fra babyen. Jeg kjenner slagene litt bedre enn sparkene, siden den ligger med bena ned i lysken og banker fra navlen og ut mot min høyre side. Det er utrolig morsomt å se på magen når det kommer et slag eller et spark. Merker også slagene når jeg sitter, det liker hun ikke. Da banker hun opp mot ribbena og kiler og kribbler litt ekkelt. Da må jeg bare flytte på meg litt ellers kommer det bare flere slike slag.
Med meg kjenner jeg stort sett bevegelser i løpet av 20 - 30 min når jeg tar meg tid til å legge meg ned å kjenne etter.
 
Hei. Spark eller slag er vel litt forskjellig ja, fra person til person.
Men jeg vet att 5 spark i løpet av 20 minutter en gang om dagen.
Jeg har mye mere. Den er mest aktiv om kvelden og om natta når jeg skal sove.

 
Heisann! Da er du ca fem måneder på vei stemmer dette?Når du begynner å komme så langt uti svangerskapet som dette skal du kjenne liv hver dag.det betyr nok ikke så mye hvor harde sparkene er,bare du kjenner at det er liv.Da jeg var gravid var jeg bekymret om jeg kjnte for lite spark,da sa helsesøster yil meg at jeg skulle drikke et glass saft og legge meg på sofaen.Og da kom spakene,prøv dette når du lurer.Men som sagt du skal kjenne liv hver dag nå.Lykke til med alt fremover=)
 
Jeg må først presisere at jeg er veldig glad for at det er mye liv i magen, men samtidig må jeg si DET FÅR DA VÆRE MÅTE PÅ!!! Jeg har en liten terrorist inni magen som ikke vil la mamman sin være i fred, det er spark, slag, bevegelse, kollbøtter og trasking hele tida!
Det blir litt mye av det gode, da det ofte er ubehagelig og jeg skvetter til når det er skikkelig hardt. Jeg er bare i uke 26, så det blir vel ikke bedre med tida...
Noen som har erfaring denne veien, da jeg bare hører om tilfeller hvor det er for lite bevegelse?! Er også litt lei av fokuseringen på hvor trivelig det er, er det virkelig bare meg i Norges land som synes det er plagsomt når det blir for mye også? Så noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med: 1) Er det noen som vet om eller har erfaring med at for mye bevegelse kan være tegn på at noe er galt? 2) Har noen noen tips på hvordan få babyen til å slappe litt mer av der inne? (Hører bare om tips for å få de i bevegelse...) Hilsen litt sånn oppgitt...
 
Hei...
Jeg har noen ganger vondt i ribbebeina når barnet sparker så hardt. Men jeg er glad for det allikevel ordi da vet jeg at det er alt i orden med den lille...[img][/img]
 
Hovedsaken e at du kjenne at d e liv dær kvær dag, men du må førr all del ik bekymre dæ visst d går flere tima mellom hvert tegn.

Æ kan love dæ at det blir nån kraftige spark når du nærme dæ slutten av svangerskapet.

Hos mæ va Marius veldi roli på dagen og ettermiddagen, kjente knapt at han va dær inni og mange ganga va æ bekymra førr om han levde. Men når kvelden kom begynte han å turnere[:D][:D]
 
Skjønner godt at Sandra syns det kan bli litt vel mye stas med den julingen man får...litt avhengig av hvordan barnet ligger kan det være skikkelig ondt. Og får man en trøkk i blæra er det ikke heller særlig artig.
Trøsten, Sandra, er at det blir ikke mer, det blir mindre utover i svangerskapet. Etterhvert som barnet får mindre plass å bevege seg på, får han ikke lagt samme kraften bak slagene og sparkene, og det blir mer "trykking" av det.
Hvordan roe ham ned? Jeg har pleid å legge meg på sida og slappe godt av selv - mitt humør påvirker hans - og gjerne stryke lett over magen og nynne litt. Husk at en del av sparkingen kommer av at du har inntatt en stilling han ikke liker.

Men litt artig er det jo - når du ligger med magen inntil din kjæres rygg, og HAN plutselig skvetter til av et kraftig nyrespark....

Lykke til!
 
Hei Happy!
Det var egentlig et godt forslag og jeg lo godt av forslaget med å ligge inntil mannen min. Han synes at jeg overdriver litt tror jeg, for han merker jo ikke slag og spark på samme måte. Jeg får satse på at terroristen der inne tar det litt mer med ro etterhvert og lar mammaen sin være litt i fred...
 
Hei Sandra!

Så på et program i dag på National Geographic Channel om barnets utvikling under graviditeten. Der hadde de filmet ungen i magen under påvirkning av ulike typer musikk og lyder. Det som skal til for å berolige ungen er klassisk musikk eller "naturlige" lyder. Morsomt å se reaksjonene på den lille...anbefaler å få med deg dette programmet hvis du har muligheten! [:)]
 
Jeg er ca 24 uker på vei, og babyen min er superaktiv! for 1-2 uker siden var n så aktiv at jeg ikke fikk sove om natta. seriøst han sparker hardt! det fikk jordmora erfare. overraska blei hu. hihi.. det er lille gutten min sin.. :p (jada, så tissetassen på ultralyd)
 
hehe, koselig med litt sparking!! min er også veldig aktiv og sparker ganske hardt, spesielt hvis jeg sitter eller ligger. har kjent han sparke siden jeg var 4mnd på vei og jeg synes det er kjempe moro å vite at han har det bra inni der hehe!! er nå 26uker og 4 dager på vei og gleder meg kjempe masse til den lille gutten min blir født!!

stooor klem fra meg!! [:D]
 
Jenta mi sparker på harde livet hu [:D] Aktiv som bare det! Helst på morgen og på kveld, og dersom jeg ligger meg strak ut på sofaen så kjenner jeg det også. Noen ganger hardt, andre ganger bare helt forsiktig.... [:D]
 
Back
Topp