Spark

asil

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Hvor kjenner dere mest spark fra babyen?
 
Oppunder ribbena på høyre side.
Hun ligger med hodet ned og rumpa på venstre side.
 
Ut på høyre side, på siden av magen min.
Hun dytter rumpen ut en del også, og den er på venstre side.
 
Ut på min venstre side, litt over navelhøyde. Samt rumpa på toppen. Han ligger med hodet ned og sin rygg mot min høyre side.
 
Her snur hun mye på seg. Ligger med hode ned men rompa er all over the top place. Sparker på høyre, venstre side og midt i [emoji85] livlig lira frøken [emoji173]️[emoji173]️
 
Ligger med hodet ned og kjenner det godt under ribbeina på min venstre. Og det buler ofte ut på venstre siden, noen ganger venstre og høyre samtidig. Det er en merkelig følelse det. Magen blir skeiv [emoji38] men Mest samme sted hver gang på venstre side.
 
Sparkene kjenner jeg langt ut på høyre side, rett nedenfor ribbena, også beveger stadig rompa seg rett til venstre for navelen :p
 
Synes jeg kjenner bevegelse ganske mye overalt, men er nok litt mer på høyre side enn venstre side,
 
Dere som har kids som ligger i seteleie, hvor kjenner dere sparkene? Tror kanskje lillesnupp vipper mellom tverr og enten sete/hode nå, kjenner enten spark i ene siden, eller 7-8 cm over navlehøyde. Aldri så langt opp som ribbein.. Bekymrer meg litt!
 
Dere som har kids som ligger i seteleie, hvor kjenner dere sparkene? Tror kanskje lillesnupp vipper mellom tverr og enten sete/hode nå, kjenner enten spark i ene siden, eller 7-8 cm over navlehøyde. Aldri så langt opp som ribbein.. Bekymrer meg litt!
Min ligget med hodet ned, men kan fremdeles finne på å sparke i ca det området du beskriver ;)
 
Her ligger han i tverrleie og jeg kjenner og spark over alt, men kjenner nok kanskje mest i navlehøyde.
 
Dere som har kids som ligger i seteleie, hvor kjenner dere sparkene? Tror kanskje lillesnupp vipper mellom tverr og enten sete/hode nå, kjenner enten spark i ene siden, eller 7-8 cm over navlehøyde. Aldri så langt opp som ribbein.. Bekymrer meg litt!

Storebror lå i seteleie (og snudde seg aldri). Men jeg tror det er vanskelig å vite hvordan babyen ligger basert på hvor du kjenner spark. Noen ligger med knærne bøyd og føttene ved rompa en plass, mens andre ligger med beina strukket ut og føttene i ansiktet. Sparkene kan være hvor som helst vil jeg tro.
Jeg prøvde hele tiden å kjenne hvordan han lå men ble aldri klok på det. Prøver det nå også, selvom lillesøster lå med hodet ned sist jeg var hos jm. Vanskelig å ikke bekymre seg litt.
 
Kjenner i hovedsak spark på venstre side fra navlehøyde og oppover. Men iblant også nede mot høyre og venstre. Ligger godt planta i hodeleie med ryggen mot min høyre, ligget slik lenge. Ingen sjans til å gjette leie utifra sparkeplassering....
 
Dere som har kids som ligger i seteleie, hvor kjenner dere sparkene? Tror kanskje lillesnupp vipper mellom tverr og enten sete/hode nå, kjenner enten spark i ene siden, eller 7-8 cm over navlehøyde. Aldri så langt opp som ribbein.. Bekymrer meg litt!
Sniker fra juli.. frøkna her lå i seteleie og snudde seg aldri. Hun satt igrunnen hele graviditeten tror jeg..Jeg kjente alle spark ned mot venstre lyske og i blæra, aldri over navlen. Ei sjelden gang spatka hun mot høyre lyske, men vill tråkking/forsøk på å strekke ut beina i blæra mi var favoritten. Hun sparka også bak mot endetarmen på slutten, så det kjentes av og til ut som om jeg holdt på å gjøre i buksa..Skulle man kjenne spark utenpå så måtte man holde hånda helt ned mot trusekanten, og jeg kjente tydelig hodet hennes oppunder ribbeinsbuen min.
 
Back
Topp