Spark

Kmasa

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
er det noen av dere som har begynt å kjenne daglig spark? Jeg kjenner mini hver kveld nå, det er så herlig for da er det enklere å senke skuldrene og ikke stresse å være bekymret hele tiden :)

fikk også beskjed at jeg er en del lengre på vei enn jeg hadde trodd, termin enten 2 eller 6.mars alt etter hvilke apparat man skal stole på :) den termin jeg trodde jeg hadde var 17. Mars :D blir muligens planlagt keisersnitt pågrunn av morkakesvikt forrige svangerskap og morkaken denne gangen har lagt seg over mormunn så da blir det i så fall februarbaby i stede :rolleyes:

Jeg har ikke kjent nom ennå, er førstegangs og 12+4 på vei. Når er der vanlig å begynne å kjenne noe? Og hva kjennes det ut som? :)

Jeg kjenner jo stikkinger av og til, og noenganger ømhet/svak murring. Men aner ikke hvordan "det å kjenne liv" vil være.

Jeg har ikke kjent nom ennå, er førstegangs og 12+4 på vei. Når er der vanlig å begynne å kjenne noe? Og hva kjennes det ut som? :)

Jeg kjenner jo stikkinger av og til, og noenganger ømhet/svak murring. Men aner ikke hvordan "det å kjenne liv" vil være.

Første gang kjente jeg vell ikke spark før uke 16, men var ikke hver dag jeg fikk kjenne dem før uke 20.. men jeg hadde også morkaken forran da, men det er vanlig å ikke kjenne så tidlig med første. I mange tilfeller så kjenner man dem, men man er bare ikke klar over at det er babyen :rolleyes: for meg kjennes det ut som luftbobler som sprekker. Men er også veldig forskjellig hvordan man kjenner babyen i begynnelsen :)

Jeg er 14+2, og lurer på om jeg har kjent noe når jeg har lagt på magen. Kjentes ut som boblende kullsyre der livmoren er. Kan hende det er tarmer altså, men det hadde vært koselig hvis det var babyen :)

Herlig! Jeg kjenner også liv tidlig denne gangen, kjente fra uke 11+..! Kanskje det har noe å si at det er to, tenker jeg..? Men kjenner ikke hver eneste dag ennå, eller jeg må hvertfall ligge i ro og kjenne etter om jeg skal merke noe. Herlig å kjenne liv [emoji177]

Herlig! Jeg kjenner også liv tidlig denne gangen, kjente fra uke 11+..! Kanskje det har noe å si at det er to, tenker jeg..? Men kjenner ikke hver eneste dag ennå, eller jeg må hvertfall ligge i ro og kjenne etter om jeg skal merke noe. Herlig å kjenne liv [emoji177]

Det er nok Stor sannsynlighet at du kjente så tidlig når det er 2! Tenk to stykker som deler på plassen og lager liv samtidig :Heartred
Jeg var på ul i går og da så vi også det som legen kalte kraftige bevegelser! :) etter mange uker med usikkerhet og bekymring så er det fantastisk og kunne kjenne sparkene og vite at her er det en sprell levende baby :love7

Jeg er 14+2, og lurer på om jeg har kjent noe når jeg har lagt på magen. Kjentes ut som boblende kullsyre der livmoren er. Kan hende det er tarmer altså, men det hadde vært koselig hvis det var babyen :)

Er slik jeg kjente første tegn til liv både i første og dette svangerskapet, så det kan godt være babyen du kjente :love7

Back
Topp