spark

MLS

Glad i forumet
Har det hengt at det har gått nesten en hel dag uten att dere har kjent noen spark etter å ha kommet så langt i svangerskapet?

Nei, ikke foreløpig. Men husker det var en periode når jeg var gravid sist... Men det var vel helt mot slutten, tror jeg... Hvis du ikke har kjent spark på en stund og er bekymret, tror jeg vi "har lov" å ringe føden og spørre om å komme inn og sjekke nå.. Vet ikke hvor mange uker vi er på vei, når vi blir "fødens ansvar"..???

det er litt sånn at en tenker om alt er okay når en ikke har merka det på en stund syntes nå jeg, får legge meg nedpå litt å kjenne etter ordentlig om det er noe der[:)] er sikkert bare litt bekymra jeg, men har ikke vært noe siden imorres.. men takk takk får svaret[:)]

Det finnes jo ting man kan gjøre for å "provosere" fram spark, da... Isvann, drikke kaffe/cola osv... Du får prøve litt, så håper jeg det ikke er lenge før du kjenner noe igjen! Kjenner godt igjen følelsen!

Lykke til![:)]

hei. Jeg hadde det sånn i beg. av denne uken, da var det to dager med veldig lite liv, ble litt bekymret, og trålet litteraturen for å finne noe svar.. fant ut at det er mulig babyen lå med ryggen ut og derfor sparket innover mot ryggen, og da er det vanlig at en kjenner lite.. Nå sparker han med 1-2 timers mellomromm, og jeg var hos jordmor (rutinekontroll) på fredag og alt står bra til. Men hvis det fortsetter sånn burde du ta kontakt med jormor eller fødeavdeligen (heller en gang for mye enn en gang for lite..) Er forresten 23+1 uker på veg. Lykke til:)

Da jeg var i uke 24 tror jeg ikke det gikk en hel dag uten at jeg kjente noe nei. Kan jo hende at babyen ligger med ryggen ut eller noe.
Jeg ville drukket noe søtt og lagt meg ned på ryggen og prøvd å kjent den. Dytt litt i sidene for å vekk babyen. Å drikke noe kaldt kan få fart i den også.

Babyen din har det sikkert bra, men ta kontakt med føden hvis du blir for bekymret.

Jeg snakket med jordmor om dette sist jeg var på kontroll! Hun sa at det var ingen grunn til bekymring dersom du ikke kjente noe. Men dersom jeg ikke klarer å vekke babyen (drikke kaldt, søtt, trykke litt på magen osv)  etter flere forsøk så måtte jeg ikke nøle med å ta kontakt! Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!![:)] Men det er jo helt avhenging av hvordan babyen ligger osv, så det er sikkert ikke noe å bekymre seg for!![;)]

kjent litt idag ja, så det var kjempe bra[:)]
ligger sikkert "feil" vei...
 tusen takk får svara[:)]

hei, jeg kjente ikke noe særlig spark i forige uke.var bare så vidt jeg kjente noe, og dette gikk over 3 dager.jeg tok kontakt med min fastlege som sendte meg til ultralyd for å se at alt var i orden. alt var fint med min lille gutt,han låg med rumpen ut mot magen og jeg ville da ikke kjenne bevegelse like godt. fikk beskjed at det var bedre å ta kontakt enn å gå rundt å bekymre meg. er glad jeg gjorde det,fikk se lillegutt ta seg noen gode slurker av fostervannet (han har bollekinn hihihi)
ORIGINAL: MLS

Har det hengt at det har gått nesten en hel dag uten att dere har kjent noen spark etter å ha kommet så langt i svangerskapet?

Hender fortsatt hos meg at jeg ikke kjenner spark en dag, mn alt står bra til foreløpig. Regner også med at jeg etterhvert vil kjenne til mer av "romsteringen" enn kun sparkene. noen dager er det masse aktivitet jeg kjenner, andre bare litt på morgenen f.eks.

Back
Topp