Spark?.....

mammamø86

Andre møte med forumet
Jeg er i dag 17+3 og lurer på om jeg har begynnt å kjenne spark...? Men jeg er fryktelig usikker da, selv om det virkelig kjennes ut som små spark der inne.. Jeg har ikke vært gravid før, så vet på en måte ikke hvordan det skal kjennes ut! Jeg har jo hørt at det skal kjennes ut som luftbobler/luftbobler som sprekker, eller som en fiskehale? Men jeg synes det jeg kjenner ikke minner særlig om noen av disse tingene.. Kanskje bittelitt som luftbobler, men aller mest som små spark rett og slett.. Jeg begynte vell å kjenne det for noen dager siden, og kjenner det noen gang når jeg legger meg om kveldene.. Jeg har aldri kjent noe ligende tidligere, så hadde det ikke vært for at så mange sier det minner om luftbobler, hadde jeg ikke vært i stil om hva det er.. Men.. Kan det være spark jeg kjenner? Flere som har kjent spark men ikke syntes det har mint om luftbobler/fiskehale?

ja nå når du er kommet 17 uker er det vanlig å begynne å kjenne spark :) hvor godt du kjenner det kommer an på hvordan ungen ligger idet den sparker samt hvordan morkaken ligger (om den sparker i morkaken skal det godt gjøres å kjenne noe som helst, min lille er "borte" i mange dager i slengen, merker ikke noe til h*n for h*n ligger seg med hodet ned og sparker rett opp i morkaken ^^ men akkurat nå har jeg bare lyst å stå i bue og skrike høyt for h*n har lagt seg på tvers heeeelt over på høyresiden og sparker til høyresiden så det kjennes ut som om h*n prøver å bryte seg ut mellom hofte og nederste ribben :S ikke vondt-vondt og heller ikke sånn hardt at jeg kjenner det på utsiden, men sånn at jeg kjenner det GODT på innsiden og det bare er ubeskrivelig ubehagelig xD

"Om du trur det er spark, så er det spark" sa jordmor til meg. Og veldig sannsynleg når du er så langt komen som du er no :) Eg tykkjer heller ikkje det minner om verken luftbobler eller fiskehale, meir som om nokon kilar meg frå innsida.

Det der med luftbobler og fiskehaler syns jeg var mer riktig på tidlige bevegelser, frem til uke 15 ca. Har ikke minnet spesielt om luftbobler etter det, for å si det sånn. 

Men da er det babyn min jeg kjenner da<3 Jeg må ha ungått å kjent de små luftboblene folk snakker om:p Dette kjennes ut som spark, å da er det jo helt sikkert det;) Er jo tross alt en bebi inni der! :) Takk for svar! :)

Hehe... det her er ikke mye luftbobler nei. Det er som noen sitter på innsiden og pirker meg i mageskinnet! :-P Min lille er kjempesterk så jeg tror ikke det er lenge til det kjennes på utsiden faktisk. Det er små dytt innimellom som får meg til å skvette til. 

Så jeg tror det er spark du kjenner ja. Det er utrolig rart å kjenne på. Det kan også minne litt om sånn kraftig leamus (krampe i muskler). Det er jo ikke noe muskler der som du får sånn krampe i så da er det babyen som sparker. ;-)

Jeg er ca. like langt på vei som deg, og har det på akkurat samme viset! Er førstegangsfødene jeg også så kan ikke så mye om dette her, men føler og tror at jeg har kjent noen spark. Er det ikke gøy?! :) Jeg elsker det, jeg kjenner jeg bare får et smil om munnen hver gang jeg tror jeg kjenner et spark! Hehe:)

Jeg er ca. like langt på vei som deg, og har det på akkurat samme viset! Er førstegangsfødene jeg også så kan ikke så mye om dette her, men føler og tror at jeg har kjent noen spark. Er det ikke gøy?! :) Jeg elsker det, jeg kjenner jeg bare får et smil om munnen hver gang jeg tror jeg kjenner et spark! Hehe:)

jeg kjente det i uke 18-19 med første og denne gangen kjente jeg det også i uke 18-19, mye mer nå denne uka :)

disse "luftboblene" kjente jeg alerede i uke 11-12... men sa til meg selv at det var så tidlig at det måtte være innbilning.. er nå uke 19+1 og kjenner skikkelig harde spark daglig, har kjent dem daglig fra uke 16 <3 så det er garantert spark du kjenner! :) med storesøster kjente jeg første gang da jeg var 17 uker :) synes jeg har kjent dem på utsiden også, men denne luringen i magen min slutter å sparke når jeg legger handa mi på magen og begynner igjen når jeg fjerner handa :P hehe... tullejenta til mamman sin <3

fra uke 16 har jeg kjent dult og spark :) aldri kjent noe bobler eller fiskehale eller sommerfugler. for meg blir det helt merkelig beskrivelse fordi jeg ikke har kjent noe som ligner det :)

Back
Topp