Spark

Prøverpånr2

Blir kjent med forumet
Hei :) Er førstegangs og har derfor utrolig mange spørsmål og har en tendens til å bekymre meg for den lille i magen :/ Men jeg lurer på hvor ofte dere kjenner spark? Og om dere kjenner spark helt ned til skambenet når dere sitter? Magen begynner å bli litt stor nå å helt hard, så jeg skulle tro babyen ligger høyere en skambenet? 

Takk for svar :) Er foresten i uke 24 :)

Jeg er andregangs og kjenner liv "hele tida". Er ikke alltid det er direkte spark, men masse bevegelser. Går ikke en time engang uten at jeg kjenner noe. I hvert fall er det sånn nå, i forrige uka var det plutselig mye mer stille enn det det har vært, men slik var det i forrige svangerskap og, så bekymrer meg ikke. Nå er det som sagt full rulle der inne igjen. De aller fleste sparkene kjenner jeg helt nede ved skambeinet fortsatt. Livmoren går jo langt ned, og selv om kroppen til babyen mest sannsynlig ligger høyere opp, så kan jo fint beina gå ned til skambeinet...

Her kommer det spark sånn ganske jevnlig nå :) Ihvertfall når jeg er rolig selv. Hvor jeg kjenner mest spark varierer mye. Noen ganger helt nede ved trusekanten liksom, og andre ganger tar han å sparker i ribbeina :P Så min har ikke bestemt seg om han skal ligge opp eller ned enda ihvertfall ;) Jeg er forresten 26 uker på vei!

Synes å kan huske at jordmor fortalte meg at fra uke 25 så forventa de at vi kjente spark hver dag. Og kjennes ut som om jeg har en aktiv liten gutt i magen, for føler jeg kjenner han hele tiden. Men når du er i uke 24, så trengte du ikke bekymre deg HVIS det var en dag uten at du ikke kjente noe liv :)

Jeg er i uke 27, og kjenner bøllefrøet snu seg i blandt ( ikke hver dag) og spark hver dag. Men det er litt opp og ned hvor ofte osv;) Er første gangs fødende så jeg har hørt at man kan merke mindre da..

Jeg er 25+1 og kjenner lillegutt ganske ofte <3 Spark og bevegelser :)

Jeg kjenner liv hver dag, mye også :) Og veldig mange av sparkene er faktisk nede i lysken ved skambenet, det er liksom ofte der jeg kjenner at den sparker hardt liksom :) Men samtidig som den sparker der nede får jeg plutselig et dult i navle høyden eller sånn, så enten er den over alt eller så står den inni der :p 

27+2 her!:) kjenner liv og bevegelser hver eneste dag, i form av både spark, små hender, rumpe som stikker ut og snuing <3
fikk beskjed om i uke 18 at morkaka mi lå ytterst mot magen og at den ville fungere som en "sparkepute" noe som ville dempe bevegelsene fra fosteret. men jeg kjente liv før uke 18, og har aldri følt at morkaka har dempet noe som helst. (noe jeg er veldig glad for!)

men hvor mye man kjenner avvhenger jo også av hvordan fosteret ligger, hvor tykk morkaka er og hvor hardt fosteret sparker.

Back
Topp