Spark/slag mot magen

Gåte82

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Har en toåring som jeg deler seng med. Han kan til tider være veldig voldsom. Ikke bare på natten. Vi har vansker med å få bukt med hans slåing og sparking. På natten har han en lei tendens til å sparke til. Hvor farlig er dette i 1. trimester? Om det ikke er så farlig nå, når begynner det å bli farlig?

Jeg har blitt truffet i mens jeg har ligget på siden, og da kan han treffe ganske hardt. Men også når jeg har ligget på ryggen har han klart å sparke meg ved å slenge foten oppå magen.

Hei:)

Det skal ganske mye til før det er skadlig for fosteret. Samtidig kan harde spark og slag mot magen kan påføre skade. Jo tynnere livmorveggen er og jo høyere ut av bekkenet livmoren vokser øker også risikoen skadeomfanget ved slag og spark mot magen.

Jeg forstår at dette er en utfordring og bekymring. Det første jeg tenker er at må du usette den lille i magen og deg selv for disse sparkene og slagene på natten??? Er det mulig at dere kan finne en annen sove løsning?

Jeg villle forhørt meg med jordmoren du går til som kjenner din historie bedre, og be om råd i forhold til hvordan de kan forebygge direkte slag og spark mot magen. Dette ikke for å skremme men for å være på de sikre siden:)

Ønsker deg masse lykke til med graviditeten og håper dere kommer frem til en god løsning så dere alle får en god natt søvn og du ikke trenger å bekymre deg:)

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp