Spark og rier

Hannesofiemyr

Forelsket i forumet
Har et spørsmål jeg har tenkt på mange ganger, men har liksom ikke lurt på det nok til å spørre. Nå som termin nærmer seg med stormskritt, tenkte jeg at jeg burde få spurt før det er "for seint".

Til dere som har født tildligere, hvordan er det med spark når fødselen starter, har kraftige spark under kynnere og det gjør rimlig vondt.

Siden Riene gjør vondt i seg selv lurer jeg på om babyen sparker under rier også.?
Eller roer de seg liksom ned fordi det er en annen situasjon..

Føler meg skikkelig blank her. (Hilsen hun som begynte å grue seg i går..)

Vet ikke om dette hjelper deg noe, men min var ekstremt aktiv under hele svangerskapet. Så fort vannet gikk var det helt stille der inne - ikke en eneste bevegelse under hele fødselen!

Kan ikke huske jeg merket noe til akkurat dét da jeg fikk vesla. Tviler på at jeg kunne kjenne noe annet gjennom riene. :p men er enig i at spark kombinert med kynnete ikke er noe særlig :p

Da håper jeg at det blir roligere her når fødselen starter. (Gruer meg litt mindre da).
Selv om jeg håper den lille venter en liten stund til.

Kan heller ikke huske bevegelse under mine 2 andre fødsler. Riene er ganske altoppslukende for meg så ikke sikkert jeg hadde merket noe eller at jeg husker det.

Tror ikke det var så mye sparking akkurat da her heller. Men - kynnere og alt det der var jo noe helt annet enn riene. For meg var riene stort sett vondt i korsryggen, helt annerledes mao :)

Merka litt bevegelse mellom riene, men aldri under en ri. Tror ikke det er mulig. Magen blir jo Stein hard!

Husk å snakk med jordmor om dette på neste kontroll. Hjelper å dele bekymringene sine :)

Back
Topp