Spark og bevegelse

Barbamamma30.04.17

Flørter med forumet
Kjenner alle andre masse harde spark, nå eller? Føler hu mi bare småpludrer fremdeles. Helt fint for meg for harde spark høres ikke godt ut. Kjenner ingen kroppsdeler, aner ikke hvilken vei hun ligger, men magen er mye hardere på høyre side. Er det hodet jeg kjenner da? Har morkaka foran så det har kanskje litt og si, men da trodde jeg at jeg ville kjenne det andre steder.... Synes og det er lange økter hvor jeg ikke kjenner noe liv, men føler henne kanskje en økt i timen eller noe. Da er det ksnskje fem smådunk og så stille igjen.....

Barbamamma

Åh, jeg kjenner veldig tydelige spark, ser det også godt utenpå klærne, det er helt sprøtt! Jeg kan kjenne arm eller ben, og vet at rumpa er opp og hodet ned, så da vet jeg liksom hva jeg skal kjenne etter...Det er jo veldig individuelt hvor aktive de er i magen, og som du sier, hvis morkaken er foran så er det vanskelig å kjenne godt. Men bare vent, du vil nok snart kjenne skikkelige spark! :)

Er litt lik min situasjon :-) Morkaka foran, og kjenner han best en økt i timen, ellers ganske rolig. Men innimellom, spesielt når jeg sitter fremoverbøyd så sparker han så hardt oppover mot ribbena at jeg innimellom må trekke pusten ekstra :-P Men han er stort sett rolig. Hver gang vi har vært på ultralyd (bl. annet hver fredag de siste tre ukene av ulike grunner) så har legen sagt at "Oii han her er urolig! Fint aktivitetsnivå" og da har ikke jeg kjent en ting. Så det er tydelig at morkaka demper en del... :-) Min ligger også på høyre side med hode ned, og det er som du sier en mer hard/tydelig del av kroppen hans som kjennes der, burde være hodet/skuldrene det da kanskje? Høres iallefall fornuftig ut med tanke på hvorfan de ligger :-)

Takk O & O. Har ikke vært på UL siden uke 18, så vegynte å bli litt bekymret her... Selvom hjertelyden er fin så går jeg liksom å venter på at hun skal vise at hun har godt fraspark... Sist jeg var hos legen og hun lytta, sier hun plutselig, haha den kjente du vel godt, og jeg svarer: øøøøh.... Neeeei...... Så nå skal jeg heller tenke at jeg sikkert er like naturlig bedøva når jeg skal føde..... ;-)

Barbamamma

Jeg har også morkake forand + litt høyere BMI. Men jeg kjenner henne veldig godt, mye. Ikke vonde spark ennå heldigvis. Men kan kjenne hvilke vei hun ligger samt se utenpå klærne når hun snur seg. Dette er virkelig noe jeg kommer til å savne når hun kommer ut :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Samme som deg her! Morkake foran. Jeg kjenner henne stort sett bare et par ganger om dagen, og da er det mest romsteringer. Har sett bevegelse utenpå magen, men sparkene har aldri vært i nærheten av å være vonde. Ble en tur på føden i forrige uke pga bekymring for lite liv.

Er også en av dem med morkaka foran. Hos meg er det også mest romsteringer, men det ble plutselig ganske tydelige spark på sida natt til lørdagen og i går kveld. Men aner ikke hvilken vei den lille ligger. Den må ihvertfall ligge på venstre side siden magen er helt skeiv. Den har ligget sånn ei god stund nå, aldri flyttet seg over til høyre sida. Rart.

Har morkaka liggende foran på venstresida. Han ligger mest mot min høyreside. Vet ikke hvilken vei han ligger for han turner rundt hver eneste dag. For noen dager siden lå han med beina rett ned og sparka så hardt at det var ubehagelig. Nå har han heldigvis funnet seg en annen stilling selv om det sikkert ikke varer så lenge :-)

Jeg kjenner veldig tydelige og relativt harde spark. Hun er ganske aktiv på formiddagen, roligere på ettermiddagen og utover kvelden, mens når natta kommer går hun amok der inne og sparker og herjer som en gal i en times tid før hun roer seg såpass at jeg kan sovne :p

Sånn hadde jeg det i natt. Hun tok helt av. Tidevis så mye at det gjør vondt. Tok 2 timer før hun roet seg nok til at jeg fikk sove :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp