Spark nedover?

C-40544216

Flørter med forumet
De siste dagene har jeg kjent noe som best kan beskrives som spark nedover, som om det sparkes mellom livmorhalsen og skjeden. Er i uke 36+4. Sist kontroll hadde han snudd seg.

Andre som har kjent det samme? I så fall, tror dere det er faktiske spark?

De siste dagene har jeg kjent noe som best kan beskrives som spark nedover, som om det sparkes mellom livmorhalsen og skjeden. Er i uke 36+4. Sist kontroll hadde han snudd seg.

Kan også være hodet som «skrur» seg fast i bekkenet, kjenner meg hvert fall igjen i beskrivelsen av hvordan det føles og her ligger baby med hodet godt ned bekkenet. Ikke en behagelig følelse akkurat, men tar det som et modningstegn. Var akkurat likt med min første, lå og presset på sånn en god stund før fødselen.. :)

Når frøkna lå i seteleie kjente jeg faktiske spark nedover og mot siden, så kan godt være han sparker eller bokser. Når ho i magen nå ligger i hodeleie så er det mer en stikkende/ilende følelse nedover, kjenner ikke de sparkene nedover lenger. Men det er min erfaring, kan jo være andre kjenner det som spark :)

Når frøkna lå i seteleie kjente jeg faktiske spark nedover og mot siden, så kan godt være han sparker eller bokser. Når ho i magen nå ligger i hodeleie så er det mer en stikkende/ilende følelse nedover, kjenner ikke de sparkene nedover lenger. Men det er min erfaring, kan jo være andre kjenner det som spark :)
Takk :) Jeg har faktisk en liten følelse av at han har hodet opp under ribbeina, så blir spennende å se om det faktisk er at han sparker nedover, som du sier.

Jeg synes jeg kjente spark nedover mellom kontrollene i uke 28 og 32, og sa til jordmor at jeg trodde babyen hadde ligget med hodet opp en stund mellom der av den grunnen. Ho sa da at den kunne ha gjort det, men at de også kan ligge med beina helt oppe ved hodet og sparke samme vei som hodet ligger. Ikke like sterke spark som når de sparker motsatt vei kanskje, men at det også kan være hodeleie selv om man kjenner dult nedover. Og rumpa kan kjennes ut som hode utenfra, iallfall for meg som ikke har peiling :P

Blir spennende å se hva jordmor sier på neste kontroll :)

Det kan vel være en hånd og? Jeg tror baby her ligger med hodet ned, men hun har ikke festet seg, i går kjente jeg og noe som minnet om spark/slag på vei nedover fødekanalen. De er nok ikke så ofte nede, men nervene strekker seg nok litt nedover og derfor kjennes det sånn ut?

Back
Topp