Spark kjennes annerledes ut

Lippoloveen

Flørter med forumet
Heihei :happy:
Jeg begynte idag å kjenne bevegelser/spark veldig langt nede. Ikke en engangsgreie, kjent dette gjennom hele dagen. Jeg kjenner at bevegelsene kommer fra nederst i magen, men samtidig som det sparker nede i magen kjenner jeg en slags utvidende/boblende følelse enda lenger ned, altså i underlivet. Vet ikke helt hvordan denne følelsen skal forklares. Kjennes nesten ut som noe skal dette ut der nede :laughing002
Noen som opplever liknende? Er dette liksom normalt? Hehe
Er i uke 28+1. På ultralyd i går lå baby i seteleie (om dette har noe å si).
 
Varierer mye for meg og jeg vil nok si det er veldig individuelt for hver enkelt og hvert svangerskap.

Jeg er 28+6 og opplever mye spark lenger nede. Ikke alltid så kraftige, noen ganger 1 spark, andre ganger flere hurtig etter hverandre. Noen ganger føles det som et karatespark, andre ganger som om noen dytter veldig veldig lett på magen. Dette vil jo også ha noe å si i forhold til hvor morkaken din er.

Snakket med jordmor angående dette med spark da jeg var der sist. Det er ingen vits i å telle spark i ett kvarter om dagen. Det viktigste er at du merker en rutine (om der er en) og at du har lav terskel for å ta kontakt om du merker følgende: at sparkene blir færre og svakere over noen dager.
 
Jeg har også opplevd det samme! Er 30+0 i dag. Jeg var på ultralyd her om dagen og da sa jordmor at baby lå veeeeeldig langt ned i bekjente med hodet og lurte på om jeg kjente nedpress. Gjør ikke det, men kjenner både en type «krafsing» og dytt mot endetarm og helt nederst der nede. Jordmor sa at det er fordi baby ligger med armene over hodet noen ganger og dytter der med dem.
Nå er jo ikke det det samme for deg da du så at baby lå i seteleie i går, men de kan veldig godt sparke ned der nede.
 
Back
Topp