Spark i magen!?! Bekymret

baby27

Glad i forumet
MAI 2013
Ble innlagt i går pga at jeg kjenner lite spark. Kjenner også at det er veldig svake bevegelser i magen, ofte er det lenge hun er stille. Tok sparkeprøve og masse tester, skal selv observere hvordan det går videre. Er 32+3, hvordan er det med sparkingen deres?

Hva er masse? Mange ganger i timen eller flere ganger om dagen? Er litt bekymret ser du :/

Hos meg har det variert veldig hvor mye bevegelser jeg har kjent hele svangerskapet. Dette har ikke bekjymret meg så mye da jeg tidlig fikk vite at morkaken ligger høyt oppe og er som en støtdemper på sparkene. Nå i de siste har jeg jo kjent sparkene mye bedre, men det varierer veldig når på døgnet o.l. jeg kjenner mest spark. Kanskje er det fordi at babyen din begynner å få dårlig plass at du kjenner mindre bevegelser..?

Ikke ofte jeg kjenner spark lenger, hender det kommer noen opp i ribbebeina i ny og ne, men det meste av bevegelser er mer romstering og "dulting".. Merket liksom at h*n har mindre plass og at h*n ligger nokså likt hele veien. Her har hodet festet seg for 2.uker siden, så det er stort sett bena og rumpa eg kjenner som beveger seg. Kjenner disse bevegelsene jevnt utover dagen, noen ganger "tar det av" imens det andre ganger er mer rolige bevegelser..

Variert litt her også, men nå er det en del. Er en god periode midt på dagen der han sikkert sover, men er veldig aktiv på kveld og morning. Bevegelsesmønsteret og måten vi kjenner det på forandrer seg vel nå når det begynner å bli trangt om plassen :)

Men hva sa de på føden da? Alt fint?

Jeg føler jeg kjenner mye spark. Nå skal det sies at gutten sover HELE natta oh er våken nesten hele dagen, med bare små pauser innimellom. Så om din sover mye på dagtid så varierer jo spark da. Men jeg kjenner det mest på ribbeina, de verker konstant, så selvom jeg ikke kjenner alle sparka mot ribbeina så kjenner jeg smerten på ribbeina alikevel.

Flere ganger om dagen (10-15 ganger) får jeg dytt dra en albue ut i vestre side. Og en del dult av større deler skjer nok ca like ofte.

Sitter jeg å spiser godteri (noe som har blitt en del i påsken) så rører han på seg gjennom hele spisingen!

Håper det kan hjelpe litt med tanke på referanser! :)

-- tasting fra mobil --

Satt meg akkurat ned i godstolen for å slappe litt av. Og begynte å tenke på at jeg ikke har kjent så mye i dag.. Men bruker å være mest på kveld her da. Så får håpe det blir mer aktivitet mot kvelden!

Her er det dulting/ romstering mer enn vanlig faktisk.. men kan være fordi eg har ferie og kuler'an.. er du sliten og stressa så kan det kanskje være at det er derfor du merker mindre? Sånn er vertfall mønsteret her..

Her har det vært liv hele dagen gjennom hele svangerskapet, sånn at jeg nesten ikke trodde baby sov i det hele tatt! Men de siste ukene har det blitt mindre og mindre, og nå er det bare enten små dult eller skikkelig harde bevegelser og ikke så ofte..
Håper og tror det går bra med minien din :)

Ble innlagt i går pga at jeg kjenner lite spark. Kjenner også at det er veldig svake bevegelser i magen, ofte er det lenge hun er stille. Tok sparkeprøve og masse tester, skal selv observere hvordan det går videre. Er 32+3, hvordan er det med sparkingen deres?

Tok de ikke ul da, for å sjekke at alt er bra?
På denne tiden i svangerskapet er det ikke så mye sparke en kjenner da det har veldig liten plass. Det er mest at babyen snur seg eller beveger litt litt på seg.

Ikke så mye spark her lengre men masse bevegelse nesten hele tiden...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

De tok ul, hun sov igjennom hele da også. Så blir jeg bekymret når jeg ser at de var bekymret. Før kjente jeg masse liv, og vet at hun har mindre plass nå. Bare godt å spørre dere jentene, siden vi er ca like lenge på vei :)

De tok ul, hun sov igjennom hele da også. Så blir jeg bekymret når jeg ser at de var bekymret. Før kjente jeg masse liv, og vet at hun har mindre plass nå. Bare godt å spørre dere jentene, siden vi er ca like lenge på vei :)

Saft, cola eller sukkertrikset hjelper heller ikke?
Uansett, alt er nok som det skal. Noen babyer er jo også roligere enn andre. Vil tro at hadde dem hatt mistanke om noe var alvorlig galt på sykehuset hadde de foretatt seg noe rimelig kjapt som f.eks satt deg i gang eller ks.

Ja, vi får bare håpe det :) synes bare det er skummelt når det går 8-12timer og ikke kjenner noe... Får bare håpe at alt er som det skal :)

Her er det mye bevegelse. Jevnt over hele dagen igjennom.
Noen ganger dulting og romstering, andre ganger spark som gjør at jeg rykker til.
For min del hadde jeg reagert hadde det gått så mange timer på bakgrunn av mønsteret her, men det er nok veldig forskjellig!
Håper uansett alt er som det skal! :)

Om du går 8-12 timer uten å kjenne noe ville jeg ha ringt føden for å få komme på sjekk. Du skal kjenne bevegelser i løpet av en dag. Og blir det plutselige endringer og mye mindre liv bør man ringe.

Ser nå att du har vært inne til sjekk. Tok de bare ul, eller fikk du ctg registrering også? Hadde det vært noe bekymringsverdig hadde dem nok satt igang tiltak med en gang.
Så alt bra ut på ul ellers da?

Har selv vært inne pga lite liv 2 ganger iløpet av en uke og første turen lå han veldig rolig på ul, men alt så fint ut ellers. Ble satt opp til ny kontroll 2 uker senere, så skal inn på torsdag. Men ble ikke mer liv så ringte igjen bare for å forhøre meg igjen om det var greit å vente til kontrollen men da tok de meg inn igjen. Og lillegutt sparka greit under ctg registreringen og tok helt av under ul. Nå i helga tok det seg heldigvis opp igjen med bevegelser, så nå er det litt mer jevn utover dagen igjen.

Back
Topp