Spark eller en type kramper?

KirstenJ

Flørter med forumet
Jeg kjenner spark flere ganger om dagen, og det er utrolig kos:) Av og til bare ett om gangen, men oftere og oftere er det mange, og de blir sterkere. Men i dag kjente jeg noe nytt. Like over symfysen var det som om hun brukte meg som punchingball, hyperraske bevegelser i 5-6 sekunder. Skjønner ikke hvilke bevegelser hun skal gjøre for å få denne følelsen. Så da tenker jeg, kan det ha vært kramper eller en type anfall, eller var det bare noen raske bevegelser? Jeg har ikke kjent det samme etterpå, og nå turner hun i magen slik hun pleier gjøre etter leggetid. Noen som har opplevd noe lignende?

det jeg har hørt er at gutter gjerne "rister" i magen når de tisser, husker det med gutten min at han fikk de type krampe anfallene eller ristet innimellom i magen, men har ikke merket noe til det med jenten. 

MEN det er noe jeg mener å bare ha hørt rundt om så om det stemmer vet jeg ikke 

Har desverre ingen god forklaring på dette, men siden alt er bra nå trenger du nok ikke bekymre deg :) Alle svangerskap er jo forskjellig ;)
Kos deg med bevegelsene til den lille om det er tydelige spark eller av den litt mer merkelige sorten :D

Jeg har akkurat det samme som det du har, og har kjent det titt og ofte helt siden uke 23-24 ( er 29 + 4 nå ) og lurt på hva dette er for noe og om det kunne være et anfall av noe slag. Men her på tirsdag var jeg hos jordmor og mens hu kjente på magen og på hvordan barnet ligger osv.så kom dissee "vibrerende" bevegelsene og jordmor sa at dette var barnet som hadde hikke.

Det skjer av og til her og (venter jente), og har jammen meg tnekt tanken selv. Spesielt siden jeg har Greys dilla for tiden (tenker anfall og hjernesvulster med en gang :P )

Det skjer med minin her også, men oftest når h*n sparker/slår meg i sida. Hyppige bevegelser, som kan minne litt om spasmer, 3-4-5 kjappe dunk, også rolig . Også kanskje et dunk igjen. Rare greier. Har aldri slått meg at det kan være et anfall av noe slag, tror heller kanskje den lille strekker på seg vibrerer litt pga. dette. Kanskje? ;) Nekter å begynne og tenke at det kan være noe anfall, da blir man jo smårar! :P

Tusen takk for mange gode svar:) I dag har alt vært normalt, så regner med at det bare var en aktiv seanse noen sekunder;) Det hjelper å høre at andre også opplever slikt;) God helg!!

Jeg får også noen sånne hyppige slag av og til, jeg kaller de slag, for min teori er at han ligger og bokser med hendene, det kjennes i hvertfall slik ut for de er ikke like kraftig som vanlige spark, eventuellt at han ligger å riste på foten eller noe.Anfall har det aldri slått meg at det kan være, har hatt det med begge de to andre også og de har nå kommet ut helt normale i hvertfall. :-) Hikking, føles mer som regelmessige "rykk" i magen synes jeg (som regel mens babyen ligger stille), foreløpig har jeg ikke kjent det denne gangen.

er det ikke hikking da?

Hikking mener jeg å ha kjent en gang, og det var regelmessige rykninger i en periode. Så dette var nok bare litt annerledes bevegelser enn det jeg har vært vant med. Men blir litt bekymret, er jo førstegangs, og da er det godt å høre at andre opplever lignende ting;) så tusen takk for svar alle sammen, setter pris på det:)

Jeg har også kjent dette fra vesle jenta, ble helt overrasket, forstod ingenting hva dette kunne vær.. Har bare kjent det to ganger da, skal huske å spør JM i uke 32 :)

Uten at jeg vet om bevegelsen er lik.... Datteren min gjorde flere slike raske bevegelser da jeg gikk med henne, som jeg kjente rett over symfysen, og av og til mer mot siden. Skjønte ikke hva det kunne være. Men da hun kom ut så jeg det jo:)) Når hun strakk seg gjorde hun bevegelsen med hånden/ knyttneven. Det var ikke til å ta feil av, samme antall bevegelser, samme hastighet. Må ha vært det jeg kjente:) nå er hun fire, og vibrerer fortsatt med knyttneven når hun strekker seg i søvne...

Back
Topp