sparing...

summer82

Forumet er livet
veit her e flere som faktisk må spare for å gifte se her, å lurte litt på hvor mye setter dere av og hvor lang tid i forveien? lure liksom på hvor mye e BØR spare hver mnd no... hvor mye e bør beregne til t bryllupet liksom[:D] vi skal ha ett helt middels bryllup igrunn.... 45 til middag m koldtbord å d kosta 135 per person da så d bli rundt 6000 d da.. men resten da???? offf...

Jeg har en sparekonto som er krisepenger (hvis f.eks vaskemaskina skulle ryke, bank i bordet), og sparer til hus og bryllup. Der setter jeg av så mye jeg kan, hver mnd. Det varierer veldig hvor mye det blir. Ingenting denne mnd.
Vi gifter oss sommern 2011.

Vi har grovregnet på hva det vil koste og har funnet ut at totalt vil det bli rundt 50-60 000,-

vi setter av ca 2000 hver i mnd altså ca 4000,- men nå blir vi jo også å kjøpe inn ting etterhvert slik at vi ikke får så mye utgifter på en gang...

vi kjøper inn litt etter litt. pluss at samboer sparer litt penger,hvor mye han sparer i mnd vet jeg i grunn ikke. vi skal bruke feriepengene hans til sommeren til bryllupet å. det er litt over førti tusen.

Jeg sparer det jeg klarer å holde av per mnd. Noen mnd er det mer enn andre. Uansett har vi tenkt til å bruke alle feriepengene neste år på bryllup.

Vi har en konto som jeg setter inn penger på hver mnd. Jeg setter av så mye jeg kan, men det er langfra nok til åat vi kan betale bryllupet alene på sparepenger. Vi sparer så mye vi kan, og resten tar vi fra feriepengene til neste år.

i tillegg skal jeg prøve å kjøpe litt her og der også, så kanskje vi ikke merker utgiftene sååå mye. Vi er heldig da, for mamma og pappa betaler mat og kjole *jippi*[:D]

Vårt budsjett sprakk med 20 000.. Bare pga småting vi ikke hadde regnet med. Bare spar det dere har å avse hver mnd. 

ja e he no kjøpt inn en del allerede å vi gifter oss 22 mai 2010 så om 1 år og 7 mnd står e brud[:D][:D]

e he no spart en del allerede på å ha kjøpt kjolen, sko, tiara, underskjørt, smykkesett, hansker egentli hele antrekket mitt er i boks, he faktisk kjøpt noen servietter men skal ha noen andre på bordet da, pluss gaveesker er i boks egentli en del e i boks[:D]

men såklart der e no mye anna som koster da..

men sambo e ikke den som "gidde" spare til dette så d e liksom e sjøl som virkeli prøva å spare men ikke alltid like lett sette av så mye så da må e bare håpe på skattepenger å slikt da[:D] da skal dei settes av til bryllup[:D]

Vi orker ikke ta helt av med sparingen heller da...vi får feriepenger som vi planlegger å bruke en del av. Dessuten blir vi å ønske oss penger i bryllupsgave, siden vi har det meste. Regner med det blir en del penger i gave så vi satser på å bruke mye av det til utgifter vi ikke kan cashe ut på forhånd... (mat o.l)
Åsså satser bruden på å vinne en pen sum i lotto før den store dagen... [:D] (hun må kanskje begynne å levere inn en lottokupong først... :P)

ORIGINAL: Ulva

Åsså satser bruden på å vinne en pen sum i lotto før den store dagen... [:D] (hun må kanskje begynne å levere inn en lottokupong først... :P)

[:D][:D][:D] hihihi

Hadde gjordt seg å vunnet en god sum så man slapp å tenke budsjett og sparing... 

Back
Topp