Sparing

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Vi sparer ca 7-8000 tilsammen. Noe til barna, og noe til oss (fond) og noe til konfirmasjon sparing

hvor mye klarer dere å sette av i mnd. i sparing?

Fyller bsu
2000 til feriekonto
Har satt opp morsom sparing der det trekkes 50 kr ved kortbruk. En gang i kvartalet bruker jeg de pengene på noe totalt unødvendig men utrolig tilfredsstillende.
Sist gang sto det faktisk nesten 3000kr der![emoji23]

2000,- til barna. 500,- til pensjon, 500,- til bsu og mellom 1-2000,- til annen sparing. Sistnevnte dersom vi er litt flinke. Ofte at de forsvinner [emoji23]

1000 kroner hver på sparekonto og jeg setter inn 200 kroner på hver av ungene sin konto :)

Her er det sjeldent det blir igjen noe til sparing. Vi har akkurat nok til å komme rundt måneden om vi virkelig holder oss i skinnet med billige varer, ingen unødig handel osv. Føles veldig surt å ikke kunne sette ei krone til sparing i løpet av måneden..

0 kr. Her går det rundt hver måned, men har ikke så mye til overs. Når vi har det, så er det alltid et av barna som trenger et eller annet. Sånn kommer det dessverre til å Være i noen år til for hver del.

Får ikke til å spare noe bortsett fra barnetrygda, men betaler ned studielånet litt ekstra hvis jeg har noe til overs, skattepenga gikk til oppussing :)

Veldig forskjellig fra mnd til mnd. Alt fra 2000 til 10 000. Går virkelig inn for å spare mye. Så bruker ikke mye penger på unødvendige ting/klær

Oi, her var det mange som kunne spare:p
Vi skal kunne spare 3000 i mnd nå siden vi har et år med pause på lånene. Vanskelig i realiteten.

Varierer veldig. Men prøver å legge av 10-15000 hver hver mnd

Jeg sparer 2100 i måneden på bsu (til 25000, siste året), 1000 i fond, 5000 på sparekonto (kan variere litt per måned), 1000 til lille A også sparer vi 3000 hver på felles sparekonto.

Samboeren sparer omtrent det samme, men har ikke bsu lengre så de går i fond istedet.

Vi sparer 8000 i mnd+ pensjonssparing og fond til sønnen. Så litt over 9000 vil jeg tro. vi sparer bl.a til ulønnet permisjon. [emoji4]

Sparer 1000kr til hvert av barna og 2000 til pensjon (alt i billige indeksfond). I tillegg betaler sambo og jeg ned 4500kr hver ekstra på boliglånet hver måned, det blir jo en form for sparing det også siden det sparer oss for mye renter på lang sikt :)

Vi sparer ikke så fryktelig mye disse dager, men vi legger av et par tusen per måned.

Har nettopp hatt en lengre periode der vi har spart veldig mye per mnd (ca 30 000). Sparte til bil og hus. Nå er dette på plass så vi tenker å legge oss på 10-12 000 per mnd i sparing. Skal nevnes at både meg og mannen er veldig opptatt av både sparing og økonomi, vi syns det er gøy å spare :p

Back
Topp