Sparing

Vi har to bufferkontoer. En hver. Setter inn 4000 der hver mnd., fast trekk. Nå har vi godt over 100.000 der. Men det er penger vi også betaler forsikringer, strøm, uplanlagte utgifter etc. med. Veldig kjekt. Vi lånte litt ekstra på boliglånet for å komme igang med buffer.

Har en vanlig spare konto, prøver å sette av minst 5.000 i måneden.

Whooh. Hehe. Kjenner at jeg burde spare igjen. Men som renta er nå har pengene størst verdi ved å bruke de nå. Hehe. Her går alt som burde spares til hestehold og riding for 11 åringen. :D men felles interesse for oss begge to <3
Ellers så blir det satt inn ekstra penger på felles utgiftskonto hver mnd.
Gubben sparer på egen konto til sitt.

Vi sparer på hver vår BSU.
Alle 3 ungene sparer vi til på hver sin konto.
Og jeg sparer i aksjefond!

Vi sparer 5000,- på hver vår sparekonto hver mnd. Jeg sparer 500,- til snuppa hver mnd og vi sparer 500,- hver på en felles feriekonto.

Sparer bare på sparekonto. Burde vel hatt noe fond, men....

Whooh. Hehe. Kjenner at jeg burde spare igjen. Men som renta er nå har pengene størst verdi ved å bruke de nå. Hehe. Her går alt som burde spares til hestehold og riding for 11 åringen. :D men felles interesse for oss begge to <3
Ellers så blir det satt inn ekstra penger på felles utgiftskonto hver mnd.
Gubben sparer på egen konto til sitt.

Hesten min har egen sparekonto han ;) :p :D

Vi har ikke vært huseiere i mer enn 1,5 år, så vi er litt i startgropa enda. Har pussa opp en del også. Vi setter av 10000 hver på en felles boligkonto. Dette dekker strøm, lån, kommunale avgifter osv. Nå har vi blitt ferdig med oppussinga og leier ut for 4500kr/mnd som går inn på boligkontoen vår. Den skal forhåpentligvis bli en buffer ;) Jeg har også en egen feriekonto, setter av 1000kr i måneden. Bsu og hestekontoen får påfyll når det er mulighet :p

Så god råd og flinke alle er til å spare:) Her spares det som kan men med 11 000kr utbetalt på aap sier det seg selv at det ikke er 5000kr i mnd. Hatt jenta hjemme i et år ekstra å sparte all kontantstøtten på BSU:) Til sammen på bsu har vi over 300 000. felles har jeg og mannen over 200 000. Men det er hovedsakelig litt arv. Ellers tjener han godt å står for det meste dessverre.

Vi sparer på BSU, barnetrygden til barna i hver sin konto og ca 10000 pr mnd i en felles sparekonto. Sier seg selv at har blitt en del 100 000 tusener med årene. Grunnen til at vi sparer så mye er at vi har gode lønninger. Når vi ikke hadde det så sparte vi mye mindre og de pengene ble brukt som en buffer for uforutsette regninger. Med andre ord så var det ikke mye vi kunne spare for vi hadde ikke gode lønninger som nå.

Sparer 2000,- på hans sparekonto og 200,- til lille på hans sparekonto :)

Sparer på BSU og sparekonto. Setter inn et fast beløp hver mnd, og mer når feriepengene kommer.

Har vell ikke fast trekk men setter av det vi kan begge to.
Nå kjøpte vi nettopp bil for 200 000 av de. Men har fremdeles 100 000 igjen så vill si vi er flinke til å spare selv om det føles som at i perioder bare flyr det ut penger :p

Her setter jeg av 5000 i mnd på sparekonto og mannen det samme. I tillegg sparer vi litt til ungene og 1000 kr går inn i fondssparing hver mnd.

Sparer så godt vi kan men med litt over en lønning bare så blir det ikke så mye for tiden. Men har en ekstremt god buffer om det skulle bli behov :)

Back
Topp