Sparing?

christine 35

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Oktoberfest 2024 ❤️
Jeg lurer på om dere sparer penger til babyen?

I så fall har dere faste trekk i mnd eller bare setter dere inn penger sånn når det passer?

Hvor mye sparer dere sånn ca?

Er litt usikker på hvordan vi skal gjøre det her...sitter jo med stort hus og bil og div og har bare en inntekt på ca 25.000 i mnd...Jeg er student og får jo litt penger av laanekassen,men får bare til og med april..har spart opp litt til sommeren heldigvis[:)]

opprettet nettopp en konto til gutten min med dåpspenger og div og fant ut at barnetrygden overføres til den kontoen hver mnd...Jeg mener det er nok å spare nesten 1000 kr i mnd,men mannen mener vi bør spare mer :S Hva syns dere?Jeg vil jo gjerne ha litt penger å bruke til meg selv eller spare til noe vi har lyst på også...[&:]

På vårt budskjett er 1000kr mnd urealistisk.
Jeg pleier å sette inn mellom 200 og 500kr mnd til hver av ungene. Kommer litt an på hvor mange regninger det er å betale den mnd... Men da brukes den kontoen også til å betale for ting som ungene må ha, sånn som bilstol etc.

Vi sparer 100 kroner hver til begge ungene hver mnd! [:)]  1000 i mnd er alt for mye for oss,men hadde nok ikke spart så mye uansett...isåfall hadde jeg brukt av de pengene til å kjøpe klær og utstyr til dem!

Nå som jeg ikke har noen inntekt, får jeg ikke trukket noe fra min konto over til hennes.
men min samboer å jeg tenker å sette inn tusen kr hver vær mnd etterhvert [:)]
nå sparer vi på sparebøssen hennes, ca femti kroner om dagen, slenger sambo på der [:D][8D]

Vi har en egen konto for pengegaver (x: dåp, bursdager osv) og så har vi barnas trygghetskonto, hvor BT går inn hver mnd.. spare derfor de 970 kr...

Her er det besteforeldrene som sparer til henne. De setter inn 200,- hver mnd. Dette er en låst konto som ikke skal røres før hun skal ta lappen, kjøpe bil og leilighet/hus.
Hun fikk en grei start, for hun fikk 10 lapper av en gammel onkel av sambo til dåpen.