Sparing?

christine 35

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Oktoberfest 2024 ❤️
Jeg lurer på om dere sparer penger til babyen?

I så fall har dere faste trekk i mnd eller bare setter dere inn penger sånn når det passer?

Hvor mye sparer dere sånn ca?

Er litt usikker på hvordan vi skal gjøre det her...sitter jo med stort hus og bil og div og har bare en inntekt på ca 25.000 i mnd...Jeg er student og får jo litt penger av laanekassen,men får bare til og med april..har spart opp litt til sommeren heldigvis[:)]

opprettet nettopp en konto til gutten min med dåpspenger og div og fant ut at barnetrygden overføres til den kontoen hver mnd...Jeg mener det er nok å spare nesten 1000 kr i mnd,men mannen mener vi bør spare mer :S Hva syns dere?Jeg vil jo gjerne ha litt penger å bruke til meg selv eller spare til noe vi har lyst på også...[&:]

På vårt budskjett er 1000kr mnd urealistisk.
Jeg pleier å sette inn mellom 200 og 500kr mnd til hver av ungene. Kommer litt an på hvor mange regninger det er å betale den mnd... Men da brukes den kontoen også til å betale for ting som ungene må ha, sånn som bilstol etc.

Vi sparer 100 kroner hver til begge ungene hver mnd! [:)]  1000 i mnd er alt for mye for oss,men hadde nok ikke spart så mye uansett...isåfall hadde jeg brukt av de pengene til å kjøpe klær og utstyr til dem!

Nå som jeg ikke har noen inntekt, får jeg ikke trukket noe fra min konto over til hennes.
men min samboer å jeg tenker å sette inn tusen kr hver vær mnd etterhvert [:)]
nå sparer vi på sparebøssen hennes, ca femti kroner om dagen, slenger sambo på der [:D][8D]

Vi har en egen konto for pengegaver (x: dåp, bursdager osv) og så har vi barnas trygghetskonto, hvor BT går inn hver mnd.. spare derfor de 970 kr...

Her er det besteforeldrene som sparer til henne. De setter inn 200,- hver mnd. Dette er en låst konto som ikke skal røres før hun skal ta lappen, kjøpe bil og leilighet/hus.
Hun fikk en grei start, for hun fikk 10 lapper av en gammel onkel av sambo til dåpen.

Hos oss så sparer vi når det passer. Alle andre pengegaver settes inn på en brukskonto som jeg disponerer.

ORIGINAL: Josle

jeg har fast trekk på 200,- pr. måned til henne. Må jo tenke på at vi skal ha flere barn også, som må få like mye. Men denne kontoen skal ikke vi bruke noe av. Alt av utstyr til henne går fra vår konto,

samme gjør vi til lillegutt. syntes 200 kr går greit, når det er hver måned. dette er jo en langtids investering for barnet. hadde vi satt av 1000 kr så hadde det vært en kort affære. for det hadde ikke vi hatt råd til i lengden. vi har vansker nok med å få endene til å møtes allerede nå.

ja vi tenker også på at det skal bli fler barn, og har da ikke råd til at hver og en får 1000 kr hver. plutselig har vi 3 barn, og der gikk 3000 kr, pluss barnehageplass på rundt 2500 kr per barn, ny regndress, vinter dress, jakke, ullklær, fleeceklær, votter, joggesko, gummistøvler, allværstøvler, sokker, votter, x antall luer til forskjellige vær, hals, osvosvosv må de ha hver år da de vokser som bare det!!! pluss inneklær og bleier (jeg jobber i barnehage og foreldrene river seg i håret noen ganger). det koster å ha barn. og det merkes spessielt når de begynner i barnehage. og skal barnet sove i barnehagen i vogna si. må man ha en vogn til. gjerne sommer pose og vinterpose i vogna. du ser kanskje her at den tusenlappen vi får i måneden dekker laaaangt fra barnets behov.
her er ikke verken leker, ustyr (barnesete, vogn osv) fritid, mat eller slikt nevnt.

så dere bør kanskje ta den samtalen om igjen, spessielt når dere lever trangt nok fra før av. [:)]

han har en sperra konto som besteforldra å oldeforeldra hAR/ setter inn kr, fikk en del til dåpen, å så har vi åpna en konto som vi setter inn litt nå å da, sparer mest på sparebilen hans her hjemme.. jeg setter den fram hver gang mamma å de kommer, så blir dt litt ekstra [8D]

Ho har sparekonto som alle pengene hun får i gave blir satt inn på,men jeg sparer til henne i fond sånn at når hun går skole og eventuelt skal søke stipend så har hun ikke så mye på sparekonton sin at det går utover stipend summen[:)]

Vi sparer barnetrygden i vårt navn, og så har vi en sparekonto i hans navn til gaver og der sparer begge bestemødrene fast 500 hver seg pr mnd.
Så da tror jeg han kommer langt nok...

Har sparekonto til henne som ikke skal røres før hun er stor. Setter inn 1000 kr pr mnd, og setter inn penger hun får i gaver. Og så setter vi inn litt ekstra en gang i blant både jeg og samboeren min. Sparer også på sparegris her hjemme, men det er ikke så mye ennå. [:)]

Jeg har barnas trygghetskonto, der kommer barnetrygden inn. Har også to kontoer i mitt navn, en til hver jente der pengegaver og sparebøssepenger går inn [:)]

Eg e litt på den, at når hu blir eldre så har nok me merr penger osv, så siden me har litt tiden inntekt fortidå og eg vil at sambo ska prioritera BSU'en sin, og s lenge me spare til bolig. Som e til heile familien, og som hu komme til å få arv av, så stresse eg ikkje med sparing til Victoria. Men d hadde vært kjekt med ein konto som pengegaver til hu komme inn, og som me kan setta av penge til hu seinere, når lappen nærme seg osv [8D]

ORIGINAL: CIlen

ORIGINAL: Hekla85

Eg e litt på den, at når hu blir eldre så har nok me merr penger osv, så siden me har litt tiden inntekt fortidå og eg vil at sambo ska prioritera BSU'en sin, og s lenge me spare til bolig. Som e til heile familien, og som hu komme til å få arv av, så stresse eg ikkje med sparing til Victoria. Men d hadde vært kjekt med ein konto som pengegaver til hu komme inn, og som me kan setta av penge til hu seinere, når lappen nærme seg osv [8D]

Huff ja! Tenk hvor mye lappen vil koste om 18 år. [&:]

åj!!! ja det tør jeg nesten ikke tenke på... for det er nok MYE!!! [&:]

ORIGINAL: girlypai

ORIGINAL: CIlen

ORIGINAL: Hekla85

Huff ja! Tenk hvor mye lappen vil koste om 18 år. [&:]

åj!!! ja det tør jeg nesten ikke tenke på... for det er nok MYE!!! [&:]

I KNOW! Og sambo har ikkej tatt ann ennå [:o][:o][:o][:o][:o][:o][:o]

Sparer 1000 kr til hver av jentene i mnd. Også har de en konto hver hvor gaver og alt som er på sparebøssene kommer inn [:D]

Ja...tror vi bør diskutere litt mer ja..hehe...er jo dyrt med barn og vi ønsker oss sikkert flere når jeg er ferdig utdannet og sånn[:)]

Småen er veldig heldig som har både besteforeldre og oldeforeldre som gladelig kjøper alt vi trenger av utstyr og klær ol...så jeg har valgt ut det meste(vogn,stellebord,seng osv) i en nøytral farge slik at neste mann kan arve det[:)]

Vi får spare barnetrygden en periode og se hvordan det går.Å spare i fond var jo en kjempe god ide sånn at det ikke går ut over stipend og liknende[;)]

Back
Topp