Sparing til barn

TPL

Elsker forumet
Sommerfuglene
Desemberlykke 2018
Mulig jeg er aaaaalt for tidlig ute her, men har dere tenkt på/har sparing til barna? Jeg har ikke all verdens å rutte med, men ønsker å spare en liten sum pr mnd til barnets BSU e.l. Noen med erfaring? Det lønner seg kanskje med fond eller noe? Men dette kan jeg så lite om!
 
Jeg har vanlig sparekonto jeg opprettet til guttungen da han ble født. Setter inn 1000,- hver mnd. (Kommer Ann på utgifter etc) Tenker å gjøre det med nestemann også.. :)
 
  • Liker
Reactions: TPL
Jeg har vanlig sparekonto til han jeg har. Har satt inn 250 kroner i mnd siden han ble født + alle bursdagspenger og slikt. Han har begynt å bruke litt av det han får til burdagene nå som han har blitt så stor, og det siste året har han puttet alt på sparebøssa si, for han sparer til egen PC :) Etter at faren hans og jeg ble skilt har det blitt til at vi begge setter inn 250 da, så nå får han 500 i mnd. Han har nesten 40 000 på sparekonto allerede, og er ikke halvveis til 18 enda. Men vi bruker litt av den av og til, sånn som når alt skoleutstyr må byttes ut, eller hele vintergarderoben må fornyes og vi begge er skrapa, men vi prøver som regel å la den være.
 
  • Liker
Reactions: TPL
Back
Topp