Sparer du til barnet ditt?

M

Moderator Marthe

Guest
Har dere opprettet sparekonto til barna? Hvor mye sparer dere?
Og hva tenker dere at pengene skal gå til?

Hadde en 8åring som satt og reklamerte ved middagen idag at han skulle få 25 000 den dagen han ble 18 år...
Javel ja :p Vi får nå se på det :p
 
Vi har opprettet sparekonto til vår lille. Der har vi satt inn dåpspengene, og vi kommer nok til å sette inn alt av penger han får i gave de første årene der. Når han blir større får han velge selv om han vil bruke pengene på noe annet, de han får til jul og sånt. Vi kommer også til å spare, men tenker vi heller betaler det som gjenstår til f.eks 25.000 ved 18 års alder. Vil at det skal være likt for alle barna som kommer etterhvert :) Kommer nok ikke til å fortelle barna om sparingen. Vil at det skal bli en fin overraskelse for barna når de blir 18. Vil heller ikke at det skal være noe de forventer eller tar for gitt opp gjennom barndommen.
 
Sparer 500 i mnd til hver. I tillegg står dåpsgaver og pengegaver fra de første åra der. Tror også min mor sparer. Antageligvis ikke bf til eldste, men sambo skal også spare til minste når han får fast jobb :) blir nødvendigvis litt forskjell her på ungene da de har forskjellige fedre med ulik økonomi osv, men jeg sparer hvertfall fast like mye :)
 
Sparer, men ikke fast. Dåpspenger o.l. Blir satt inn på sparekonton. Får enten tilgang når ho blir konfirmert (sånn som jeg fikk) eller når ho blir myndig :)
 
Vi sparer ikke, men har fått penger av bestemor gjevnlig. Pengene skal gå til førerkort, eller om økonomien er dårlig til konfirmasjon. Hvis økonomien er veldig bra, blir det til utstyr og sånn når de flytter for seg selv. Pengene skal IKKE brukes fritt når de blir myndige, da er det lett for at de blir borte fort..


Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Søstera mi fikk 30000 til konfirmasjon. Gikk til kaffe og røyk, og var borte etter to år...
 
Vi sparer ikke selv, men svigerfar sparer til alle barnebarna hver mnd,og de får ekstra inn der til bursdager og jula :) Usikker på om hun eldste får pengene når hun er 18,han vurderer nemlig å testamentere at de er sperret til de er 21,og det er helt greit for vår del :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Back
Topp