Sparer dere til di små??

nitalita

Gift med forumet
Det gjør vi,banken trekker et fast beløp fra min konto hver mnd som går inn på Linea sin sparekonto!
Også setter vi inn ekstra selv hvis det blir penger til overs etter en mnd.....[:D]

Er så godt å vite at hun kan få en ålreit start når hun om maaaange år skal ut i verden!

Sparer dere til deres prinser/prinsesser?

vi har planer om å sette av hvertfall 500 kr i mnd men får se hva det blir til når han kommer[;)]

Pass opp!!!!

Ikke sett kontoen i ditt barns navn... Hadde ei venninne som hadde fått en del penger, men på en måte ikke fått de heller... Og da fikk hun ikke lån av lånekassa!!! Det kan fort bli dyrt å spare i barnets navn... husk bare det når hun blir eldre, hvis ikke dere mener det skal gå til utdannelse da...

ORIGINAL: bast

ORIGINAL: Pastella

Pass opp!!!!

Ikke sett kontoen i ditt barns navn... Hadde ei venninne som hadde fått en del penger, men på en måte ikke fått de heller... Og da fikk hun ikke lån av lånekassa!!! Det kan fort bli dyrt å spare i barnets navn... husk bare det når hun blir eldre, hvis ikke dere mener det skal gå til utdannelse da...

Jeg leste akkurat om det på dinside...og man kan sette det i barnets navn så lenge formuen ikke overstiger 200 000 kr, da får man ikke lån i lånekassen.
Jeg tviler sterkt på at vi kommer opp i sånne summer selv på 18 år[:)]

Okey, jeg aner ikke hvor mye det var...

Vi har en sparebøsse her hjemme som vi slenger noen kr i når de bare ligger og slenger osv. Har ikke fått opprettet konto til han ennå. Men skal gjøre det snart. Har også tenkt på å få trekt en sum fra min konto, og satt over på Elias sin etter hvert[:)]

Vi skal spare til våres unge. Har ikke helt bestemt oss for beløpet da. Syns 250 er litt for lite og 500 litt for mye vist det kommer en til.

Vi har tenkt og opprette en konto i barnetsnavn, der setter vi inn penger som han får i gave osv og en sparekonto i våers navn, hvor vi setter inn det faste beløpet i mnd. De pengene er kun til utdanning, evt bil eller bolig vist han ikke vi gå på høgskole. De penge som blir satt inn på han sin konto kan ha få bruke når han vil på nesten det han vil.

Vi setter av 500 kr mnd nå vi da, da har vi 5000 kr der inne når babyen kommer, til litt ekstra utstyr og sånt. ( er ikke så mye, men det hjelper en del[;)])
Etter det kommer vi nok bare til å fortsette å spare 500 i mnd, til det han\hun måtte trenge i fremtiden.[;)]
Håper vi ihvertfall kan betale førerkortet og hjelpe til med bil.

Ved konto i barnets navn går overformynderiet går inn og overtar ansvaret for kontoen etter noen få titusen, husker ikke hvor mye.

ORIGINAL: jippii81

Ved konto i barnets navn går overformynderiet går inn og overtar ansvaret for kontoen etter noen få titusen, husker ikke hvor mye.

Det er jo sykt da...syns jeg værtfall! Siden det vi setter inn trekkes fra min konto! Pluss at vi setter inn pengegavene hennes der og! Blir beløpet så stort at vi liksom ikke kan håndtere det da eller??

Kjenner det koooooooooker i meg nå[:@]

ORIGINAL: nitalita

ORIGINAL: jippii81

Det er jo sykt da...syns jeg værtfall! Siden det vi setter inn trekkes fra min konto! Pluss at vi setter inn pengegavene hennes der og! Blir beløpet så stort at vi liksom ikke kan håndtere det da eller??

Kjenner det koooooooooker i meg nå[:@]

Ja det er desverre sånn, og er det over 200 000 får man ikke studielån heller. Ikke det at man klarer å spare så mye til barna da, men....

Det at kontoen blir sperret har med noe som står i loven å gjøre. Husker ikke detaljene, men det har noe med at barnet ikke skal bruke det før han/hun blir myndig. Tror det er slik også at om barnet får en pengegave på noen titusen, så går overformynderiet inn og overtar disposisjonen over pengene med en gang. De er ganske strenge på akkurat det med barn og penger.

Går ut i fra at de gjør det for å beskytte barnet da.

Fikk sjokk selv jeg da jeg hørte om det for første gang.

Til første mann åpnet vi en konto der barnetrygden går inn hver måned. I tillegg alt av småpenger og når vi panter flasker (både her og hos svigers) går på sparebøssen hans. Når neste mann kommer gjør vi det samme der.

vi opprettet konto til marcus etter dåpen...da satte vi inn pengene han fikk i gave og nå legger vi av 100kr hver til han i mnd...fast overføring fra våre kontoer.pluss at han har tre sparebøsser som vi legger penger på...alle pengegaver skal også bli satt inn på kontoen hans.
tenkte vi sku ha den sperra til han var 16 år.for da trenger han sikkert penger til moped og alle de gutteintr.

VI har spart ca 14 000 til nå og så har mormor og besten egen konto med 3000-4000 på så tror han skal ha litt penger når han blir stor. Må snart åpne en til nå [;)]

Når nurket kommer, har jeg lyst til å begynne å spare.
Men hvor mye har vi ikke tenkt på enda.
Har jo en tenåring i huset som koster mer enn nok i mnd.
Så vi får se hvor mye det blir etterhvert.

Svigerforeldrene mine har opprettet konto til alle barnebarna sine og setter inn penger til bursda og jul...Vi vil da sette penger inn på den kontoen. Om overformynderiet tar kontrollen på kontoen etterhvert gjør ikke det noe, vi skal ikke bruke de pengene uansett. Forresten så kan foreldrene søke om å benytte penger fra den kontoen om de kan legge frem bevis på at det skal gå til barnet. Så det er ikke helt håpløst[;)]

Barnetrygden går rett inn på Fridas konto. Det blir en pen sum etterhvert. Hun har sparebøsse som vi putter penger på.

det har jeg tenkt på lenge,før jeg ble gravid og.

så sparing blir det,men hvor mye hvet vi ikke enda.[:)]

greit å ha noe oppspart når barnet blir 18 å skal ha lappen/bil.det er jo svin dyrt nå med kjøre timer...hva er prisene om 18 år???[:o]

Vi har satt opp konto til Sander der vi overfører 200 kr i måneden.. Har planer om at han skal få dem til studie eventuelt andre ting når han blir 18 [:)]
Men han skal bruke pengene på noe han trenger.. ikke tull!

vi skal åpne en konto nå å sette inn 2000kr mnd til han/hun er født så ser me ka me gjør videre kan nok ikke sette inn like mye da nei...[:D]

Back
Topp