sparer dere på isbokser?

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Hva kan man bruke en isboks til egentlig? Usikker på om jeg skal kaste eller ikke[8D]

Har perler i to isbokser.(Sånne man setter på plater og stryker.) Alexander pleier å perle sammen med en veninne,og da er det greit å hver sin isboks med perler.
[8|]Og så har jeg en isboks med modell leire.. Greit sted,for boksen rommer en del..

ORIGINAL: BelleHelene

Kast    [;)]

Tar vare på de ja, eller har tatt vare på heter det vel. Mannen bruker de i garasjen så han har system i rotet sitt[8D]
Men tror han har mer enn nok, så kommer til og kaste alt sånt fremover.. Hoper seg opp[&:][8D]

Kaaaaaast!!! Har du ikke sett programmet "Ekstreme samlere" ? [8D][;)]

Har barn i huset i samle alder[8D]
De boksene er kjekke til lego, figurer, klinkekuler osv[:)]
Lager decoupage på lokket så ser dem hva som er oppi[:D]

saxet fra matportalen

Bokser og esker

Tomme isbokser eller bærkurver brukes av mange til oppbevaring av matrester. Det er viktig å merke seg at denne typen emballasje i utgangspunktet er ment for engangsbruk. Produktene bør ikke gjenbrukes til kontakt med andre næringsmidler enn det som de opprinnelig var fylt med. Kjøp heller plastbokser for næringsmidler i dagligvareforretningen.

Vi tar vare på de fleste bokser - enten så bruker mannen dem til skruer og dupeditter eller til å sette pensler i etter at han har malt, eller så bruker jeg dem til å fryse bær i (blåbær fra hagen, jordbær fra butikken når de er billige), ha cookies i hvis jeg baker og diverse oppbevaring av ting [:)]
Vi har også lyspærer i én isboks og batterier i en annen [:)]

Isbokser skiller ut farlig æsj når de varmes visstnok. Jeg har to isbokser i hus, de er fra jeg var gravid og ville ha pistasjeis og det er nok sist vi kjøpte isbokser også. De har jeg ennå, jeg legger skitne smokker i dem, så ligger de samlet der fram til jeg tar en real skylleøkt.

Jeg sparte på de før, men brukte de jo aldri, så det bare hopet seg opp i skapet.
Nå kaster jeg alt som kastes kan! [:D]

ORIGINAL: BelleHelene

ORIGINAL: AnaBanana

Fryse ned lapskaus i. Tror man må være ca 60+ for å virkelig kunne utnytte isboksens fulle potensiale, men begynner du nå så er det nok håp!

Haha jævlig bra..[:D]

Sambo sparer på de,men han tar dem ned i garasjen så har han skruer/spiker og paintballkuler ++ oppi[:)] Kan også spares til vinteren og lage fine islykter og isblokker med blomster i [:D]

Jeg husker jeg leste i et "kjerringblad" hos svigers en gang at man skal være forsiktig med å fryse ned mat etc i de for bakterier elsker sånne bokser og at det skilles ut et eller annet stoff fra de..
Men om det ikke skal brukes til mat så er det kanskje kjekt å ha et par stykker..

Jeg kaster de :)

kaster, kjøper andre bokser til oppbevaring. gjerne noen som er fine[:)]

Jeg bruker den til å klore oppvaskkluter/oppvaskbørste og slike ting i. Så har vel sånn ca en gul isboks fra Hennig Olsen.

Oppbevaring brukes de ikke til, som andre nevner det finnes finere bokser der ute.

edit: den står under oppvaskbenken med koster og zalo og slikt til vanlig.

Back
Topp