Sparekonto!

Oppretter etter 1-årsdagen :) Da setter vi inn det de har fått frem til da og 200 kroner i mnd :)

Jeg har en konto til han -i mitt navn. Jeg vil ikke at han skal få masse penger når han er 18 hvis han ikke er moden nok til å bruke dem fornuftig..

Opprettet sparekonto til han som vi setter inn 300 kr i mnd + vi sparer 300 kr i fond til han i månen

Prøver å åpne sånn boligsparing for barn for han,må bare sende inn noen papirer først. Skal i tillegg spare vanlig til han ;)

Skulle ordne det for en måneds tid siden, men fikk bare en hel haug med feilmeldinger i nettbanken. Etter det har jeg glemt å prøve igjen. Men skal absolutt ha sparekonto til han [emoji4] Tenker å sette inn barnetrygden der.

Hvis du skal spare så store summer over lang tid kan det være lurt å vurdere fond isteden for bankkonto :)

Vi har ikke ordnet noe ennå til mini. Hvordan er det med bsu konto? Er det noen som vet noe i.f.t om det lønnsomt?

Har laget en sparekonto i mitt navn. Vi tenker at han ikke skal få de når han blir 18, men at vi da har penger til å hjelpe han inn på boligmarkedet.

Vi har ikke ordnet noe ennå til mini. Hvordan er det med bsu konto? Er det noen som vet noe i.f.t om det lønnsomt?
Er mest lønnsomt etter de begynner å jobbe, men er bedre rente der enn på vanlig konto [emoji846] Ville i såfall spart i begge, pengene på bsu blir jo låst til bolig [emoji846]

Har sparekonto til begge. Setter inn barnetrygd og eventuelle pengegaver. Totalpakke for barn i banken vår inkluderer sparekonto og brukskonto med visa når de blir ti eller noe. Så får de myndighet over sparepengene når de blir atten.

Planen er også å opprette egen konto på henne når hun blir litt større som hun selv kan legge inn penger, men ikke store summene, slik at hun ikke overskrider den stipend grensa [emoji14]

Kan jeg spørre hva den stipendgrensen er? [emoji15] her har vi opprettet konto til litlo for de i banken sa det var mye lurere å åpne en i hennes navn pga at det var mye bedre rente på barne/ungdomskonto [emoji53]

Er noenlunde høy. 382 000 kr sto det på sr-bank sine sider :)
Så bra at den er så høy, ble litt svett av å lese om det siden vi sparer en del til ungene og storebror på 2 har allerede mer penger på konto enn eg hadde når eg var 18 [emoji28]

Faktisk vært innom banken nå og lagt inn bryllupsoengene våre fra 2015. [emoji14] men fikk da snakkrt med rådgiver ang. Sparing til mini :) så vi skal nå spare i fond, da det hadde best utbytte sa rådgiveren siden det skal være der i 18 år :)

Har ikke kommet så langt enda, men han får 350 kr når han gjør det så må få gjort det :)

Back
Topp