Sparekonto!

Ja for flere uker siden. :) fikk 200 kr for å opprette konto

Jupp :) hun har fått 50 lapp her og der fra besteforeldre og oldeforeldre som skal inn :)

Men sparekontoen er på meg og ikke henne da jeg leste hvis de hadde mye penger på sparing i sitt navn så kunne det gå utover stipend og slik

Skulle ordne det for en måneds tid siden, men fikk bare en hel haug med feilmeldinger i nettbanken. Etter det har jeg glemt å prøve igjen. Men skal absolutt ha sparekonto til han [emoji4] Tenker å sette inn barnetrygden der.

Nei. Vi måtte låne sparepengene til storesøster i en knipe også. Men jeg tar det ikke så tungt, for jeg har hørt at i forhold til rentene er det bedre å heller betale på lån enn å spare penger til ungene mens de er små, og så sette av større summer til dem senere når de er større og man kanskje har bedre råd. :p

Vi har en som barnetrygden automatisk går inn på hver måned, står i vårt navn av samme grunn som Tiger2017 nevner, samt da er det mulig å "låne" litt om vi er i knipe og heller ordne igjen senere :) (Vet mine foreldre plutselig trengte det da de bygget hus feks)

Skal få fikset det før dåpen. Mannen snakker om å spare til han i fond. Vi får se :)

Overhode ikke meningen å kuppe tråden men hvordan gjør dere det med sparekonto? Gir dere kontoen til barna når dem blir 18?

Vi har foressten også sparekonto til mini :)

Overhode ikke meningen å kuppe tråden men hvordan gjør dere det med sparekonto? Gir dere kontoen til barna når dem blir 18?

Vi kommer nok til å fortelle om den til konfirmasjonen, at det blir gaven fra oss på et vis :) Og så får hun ikke tilgang før hun er 18 feks. (Dog kommer den sikkert til å være "låst" i den forstand at hun må i banken for å få ut penger fra den hvis det fortsatt er mulig, jeg vet hvordan jeg var med penger på den tiden uansett hvor lurt jeg visste det var å spare)

Hvis du oppdretter kontoen i barnet automatisk får de den automatisk når de er 18. Hvis du sparer i din egen nettbank på eget navn så må du overføre til dem selv.

Vi kommer nok til å fortelle om den til konfirmasjonen, at det blir gaven fra oss på et vis :) Og så får hun ikke tilgang før hun er 18 feks. (Dog kommer den sikkert til å være "låst" i den forstand at hun må i banken for å få ut penger fra den hvis det fortsatt er mulig, jeg vet hvordan jeg var med penger på den tiden uansett hvor lurt jeg visste det var å spare)
Det var jo ikke så dumt! Jeg sparte mine konfirmasjonspenger til jeg ble 18 og da ble dem brukt på store hettegensere og godteri....var nok ikke så smart som jeg trodde jeg var haha

Hvis du oppdretter kontoen i barnet automatisk får de den automatisk når de er 18. Hvis du sparer i din egen nettbank på eget navn så må du overføre til dem selv.
Står i mitt navn rett og slett fordi jeg ikke visste dem kunne ha egen konto når dem er så små :') Men er vel kansje like greit tenker jeg

Står i mitt navn rett og slett fordi jeg ikke visste dem kunne ha egen konto når dem er så små :') Men er vel kansje like greit tenker jeg
Bedre rente på barnekonto :) du kan overføre penger ut av barnekonto også før 18

Det var jo ikke så dumt! Jeg sparte mine konfirmasjonspenger til jeg ble 18 og da ble dem brukt på store hettegensere og godteri....var nok ikke så smart som jeg trodde jeg var haha
Hehe, nei man tror gjerne man vet hva som er best for en selv i den alderen, selv om det vel ofte ikke stemmer heeelt med virkeligheten :P Mine penger gikk fort i russetiden :oops:

Mini får pengene når han skal inn på boligmarkedet. Ikke et sekund før haha

Var å opprettet konto på ho i dag, ho fikk 200kr av banken, en sparegris og en matboks til storebroren [emoji4]

Planen er også å opprette egen konto på henne når hun blir litt større som hun selv kan legge inn penger, men ikke store summene, slik at hun ikke overskrider den stipend grensa [emoji14]

Back
Topp