Sparekonto til barn

LinnS

Glad i forumet
Oktoberbarna 2021♡
Kan noen fortelle meg hvorfor det er sånn at begge foreldrene må være kunde i samme bank for å få opprette en sperret konto til barna? Irriterer meg grenseløst over dette :p

Ville uansett hatt en konto i deres navn, med tanke på stipend osv når barnet blir eldre [emoji5]

Hm dette var ukjent for meg, har ikke hatt det slik med min sønn.

Det høres merkelig ut, det har ikke vi vært borti. Her har de egne konti uavhengig av oss,bare at begge måtte underskrive.

Har prøve å opprette både i min bank (dnb) og i hans (Sparebank1) å begge sier at vi må være kunde i samme bank for at det skal gå an :o men har bare prøvd i nettbanken da, kanskje det har noe å si?

Har prøve å opprette både i min bank (dnb) og i hans (Sparebank1) å begge sier at vi må være kunde i samme bank for at det skal gå an :eek: men har bare prøvd i nettbanken da, kanskje det har noe å si?
Ja, du må møte opp personlig. Ha med ID papir til barnet og dere selv. Vi fikk ordnet det uten problem på den måten.

Grunnen er at viss begge foreldrene har like foreldre rett så skal de begge gi myndighet å åpne den slik konto. ( så for de jo en ny kunde på kjøpet, egenlig er det ikke nødvendig men det har blitt slik)

Vi har sperra sparekonto på mitt navn. Som er hans storebror konto

For å gjøre i nettbanken må du for å signere elektronisk.

Ved oppmøte får man uten å bli kunde. Eller, jeg ble på en måte kunde men uten konto. Bare opprettet som "registrert" da jeg signerte papirene for ungene

Vi har ikke samme bank, men jeg møtte opp fysisk.

Jeg tok bare å laga en konto til mannen i min bank jeg, han kommer nok aldri til å bruke den da :p Ordna ikke kort eller noe annet til han.

Jeg er kunde i samme bank, men bruker den ikke.

Back
Topp