Sparebøsse (voksne)

Happygirl84

Forumet er livet
VIP
Vi har begynt å spare småmynt på egen sparebøsse,men det kommer også lapper oppi.. Dermed blir den fort full..

Hva bruker dere som sparebøsse? Sett en stor gris,men det kosta søren i meg 400 kr!

Tenkte evt kunne lage noe selv..

Bruker de store boksene som de selger på nille, europris osv. De som man må åpne med boksåpner. De koster jo sånn 20 kr, og man kan dekorere dem selv med noe annet om man ikke liker motivet.

Vi sparte så mye i en at den var svintung, den veide flere kilo, og da vi åpnet den (fordi den var stappfull) var det 7000 kr oppi den. :) Så en slik får man mye i.

Alternativt kan dere jo gjøre som pappa og de, og spare i et norgesglass.

Bruker de store boksene som de selger på nille, europris osv. De som man må åpne med boksåpner. De koster jo sånn 20 kr, og man kan dekorere dem selv med noe annet om man ikke liker motivet.

Vi sparte så mye i en at den var svintung, den veide flere kilo, og da vi åpnet den (fordi den var stappfull) var det 7000 kr oppi den. :) Så en slik får man mye i.

Ahhh,hørtes perfekt ut! Er det sparebøsse altså?

De er geniale! For da kan man ikke "snike" noe ut fra den :)

Ahhh,hørtes perfekt ut! Er det sparebøsse altså?

Det er sparebøsser ja. :)
1381356-7-1325178779313.jpg

Sånn ser de ut, bare at de finnes med forskjellige motiver, og jeg har sett både mindre og større bokser også.

Har en slik stor cola flaskesbørse den er stor og rommer kjempe mye:)

Det er sparebøsser ja. :)
1381356-7-1325178779313.jpg

Sånn ser de ut, bare at de finnes med forskjellige motiver, og jeg har sett både mindre og større bokser også.
slik en bruker vi også, vi tømte nå da vi skulle starte sommerferien . Her så har vi bare hatt i 10 og 20kr og noe sedler så var 7000kr oppi. 1kr og 5 kr går i bøssene til unga

samme her og de er geniale, hadde 2 smekkfulle jeg gikk i banken med for en stund siden og da var det nesten 10.000 der til sammen, hadde en med bare mynter og en med 50 lapper :)

Sparte i en stor brus flaske med bare å kjære ut plass til pengen. Også får du ikke noe ut før du kjærer av toppen når den er full. Sparte noen tusenlapper alt i alt til slutt.

Jeg har et plast rør. Fått av min rørlegger bestefar. Han har smeltet hull i toppen til å putte penger i.
røret må sages over når det skal åpnes.
man kan lage så stort man ønsker.
ser jo ikke så fin ut da :)

Vi har en liten "skattekiste" som vi putter alt av småpenger oppi :) Det er en genial måte å spare på, for det er noe man ikke merker til at man legger bort.. Og plutselig når bøssa eller kista er full, så har man noen tusen ekstra :)

Vi har en "blikkboks" fra europris. Genialt. Har en til begge ungene og jeg fikk en fra ei venninne der pengene skal gå til husmorferie :dance008 Vi har en sparebøsse fra menu. Den er veldig fin, men kan åpnes, så den funker ikke her i hjemmet. Må nok få oss en ny en :)

Vi voksne har slike blikkbokser som er nevnt tidligere.

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

Lag en av en pringels-boks. Den er jo ganske stor med lokk.

Jeg har veldig sjelden penger, bruker kort. Har fast trekk til sparekontoer

Back
Topp