Spare penger! Tips?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Sparer dere penger til barna? Sparer barna selv?

Har dere gjort tiltak i hverdagen for å spare penger? Eller sparer dere kanskje til noe spesielt?

Fortell gjerne, og del dine tips :)

Tror vi kommer til å sette over et visst beløp på barnas konto hver måned - at det automatisk blir trukket fra vår konto.

De får 500 kr på hver sin konto hver mnd. Pluss ofte bursdagspenger og flaskepenger. Tannfepenger og litt ymse går også gjerne på grisen. Om det ikke er noe spesielt de vil spare til da. :)

Er litt dårlig på det selv, men i de periodene vi har vært flink til å ukeshandle har vi spart en del penger. :)

Sparer barnetrygden i fond hver måned og samme beløp på sparekonto. [emoji4]

Sparer ingenting, tenker det er like bra å betale på huset så.får vi bedre økonomi når det er nedbetalt

Vi sparer i fond til barna. 500 kr til hver i mnd. Det gir stor avkastning og de har mer på konto enn det vi har satt inn.. har vel kanskje tjent 30.000 kr i tillegg til vårt innskudd.
I tillegg sparer vi 2500,- hver mnd som går rett inn på en konfirmasjonskonto som skal deles på barna når den tid kommer. Hender vi av og til må "låne" litt fra den kontoen når barna trenger ski, sykkel o.l men prøver å la være.

Planen er å gi de en større pengegave til konfirmasjonen Dvs. En boligsparing/ bsu med 50.000 til hver. Men det er en stund til enda. Så vi får se hvor mye vi klarer å spare. Har ca 50.000 til nå på konf kontoen.

Fondet vi sparer til barna har vi spart siden de var født. Har ca 100.000 kr hver nå.. inkl vanlige sparepenger som bursdag/ jul

Tar ut kontanter til mat-handelen.
Overfører mesteparten til sparekontoen og har aldri for mye på brukskontoen. :) (tar over ved behov)

Så bare barn jeg. Men mannen har en bufferkonto med en god slump på. Og betaler ofte en del ekstra inn på familiebilen. Siden det lånet er det dyreste egentlig. Men nærmer seg en ende der nå faktisk :)

Jeg prøver å legge til sides. Men med aap er det ikke like enkelt. Har ikke de samme lønningene som før gitt. Men. Mitt og mannens går jo i samme potten uansett :)

Vi sparer i fond til barna. 500 kr til hver i mnd. Det gir stor avkastning og de har mer på konto enn det vi har satt inn.. har vel kanskje tjent 30.000 kr i tillegg til vårt innskudd.
I tillegg sparer vi 2500,- hver mnd som går rett inn på en konfirmasjonskonto som skal deles på barna når den tid kommer. Hender vi av og til må "låne" litt fra den kontoen når barna trenger ski, sykkel o.l men prøver å la være.

Planen er å gi de en større pengegave til konfirmasjonen Dvs. En boligsparing/ bsu med 50.000 til hver. Men det er en stund til enda. Så vi får se hvor mye vi klarer å spare. Har ca 50.000 til nå på konf kontoen.

Fondet vi sparer til barna har vi spart siden de var født. Har ca 100.000 kr hver nå.. inkl vanlige sparepenger som bursdag/ jul
Hvor får jeg råd om hvilke fond som er lurt å spare i da? :) jeg sparer 400 i mnd på konto til eldste og tenker å gjøre det til minste og. Men har forstått at langtidssparing i fond virkelig kan lønne seg. Er det banken som hjelper til med det? :)

Hvor får jeg råd om hvilke fond som er lurt å spare i da? :) jeg sparer 400 i mnd på konto til eldste og tenker å gjøre det til minste og. Men har forstått at langtidssparing i fond virkelig kan lønne seg. Er det banken som hjelper til med det? :)

Odin Norden og Odin Europa har vært bra. Spør de i banken hva de anbefaler. Vi fikk råd av de. Mannen hadde et fond, husker ikke hva det het, og han fikk beskjed om å bytte fordi det var et bunn fond

Jeg har flere ting jeg sparer til, og som kunde i DNB bruker jeg deres Spare-app. På det jevne setter jeg vel av 3,5k hver måned, til blant annet ferie, elsykkel og uspesifisert sparing.

Odin Norden og Odin Europa har vært bra. Spør de i banken hva de anbefaler. Vi fikk råd av de. Mannen hadde et fond, husker ikke hva det het, og han fikk beskjed om å bytte fordi det var et bunn fond
Da tror jeg at jeg skal bestille meg en time i banken :)

Såg nettopp på ett fond som heter Harvest også såg jeg på Odin. Helt sykt forskjell fra å spare i Bank. På hjemmesiden til Odin får man mange råd og tips :) her er ett eksempel på forskjellen fra å spare i Bank :O

Vedlegg

• Screenshot_20180513-200536.png
    Screenshot_20180513-200536.png
    140,4 KB · Visninger: 28
Back
Topp